Baťa má nástupce: Borci ze Zlína vyrábí nejlevnější karavan na trhu. Můžete ho připojit i za sebemenší auto, STK nepotřebuje

Technicky mimořádně zajímavě vyřešený karavan nabízí nečekané vychytávky a využití i mimo sezonu, to vše za férovou cenu. A navíc jej připojíte i za opravdu malé auto.

i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
i Zdroj fotografie: Caravanbox
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Když jsem poprvé uviděl fotky „minikaravanu“ (pro mnohé možná spíše „mikrokaravanu“), o kterém bude tento článek, ujelo mi tuším velmi slyšitelné „wow“. A vzápětí na to jsem si pomyslel: proč tohle sakra nenapadlo někoho dřív? Na první pohled jednoduché řešení je totiž na druhý (i desátý) pohled nejen stále stejně prosté a jednoduché, ale i tak trochu geniální. A geniální věci bývají často velmi jednoduché – toto je přesně ten případ. Pojďme se na to podívat společně.

Nápady a chytrá řešení ve Zlíně coby odkaz na obchodního génia

A ano, po zjištění, že firma, která se zabývá výrobou tohoto karavanu, sídlí ve Zlíně, mne okamžitě napadla i v nadpisu zmíněná analogie s Tomášem Baťou. Neb obchodní genialitu nejznámějšího zlínského podnikatele jako většina Čechů pochopitelně velmi uznávám. A jsem také nesmírně rád, že se díky Ivu Lukačovičovi (a penězům ze Seznamu) povedlo obnovit Electru – letadlo, s kterým Tomáš Baťa létal. Je to tak trochu kus národního (a technického) dědictví této země a mělo by být zachováno.

iZdroj fotografie: Autor neznámý / Creative Commons / CC-BY-SA

Fiat Ulysse je nejlevnější obytňák v nabídce. Za 198 tisíc Kč poskytne luxus milionových karavanů

Jestli se to stejné podaří tvůrcům z firmy Caravanbox a i jejich dílo jednou vstoupí do dějin, netuším, ale našlápnuto k tomu mají slušně. Jejich produkt, (poněkud divoce pojmenovaný jako „Coyot GT“) totiž přibližuje možnost relativně pohodlného přespání i těm, pro něž je z jakéhokoli důvodu běžný velký obytný přívěs nedostupný. A současně nemají MPV nebo větší kombi, kde se dá přespat také. Případně je pro ně představa „ustlání si v kombíku“ z jakéhokoli důvodu nepřijatelná.

Podvozek a vše související „vypůjčeno“ z nákladního vozíku

Zkrátka produkt ze Zlína je přesně pro ty, kdož mají sedan, kupé nebo třeba roadster nebo se míní dostat tam, kam by to s velkým přívěsem nešlo. Coyot GT svým způsobem nahrazuje stan na střeše. S tím rozdílem, že tady spíte opravdu pod pevnou střechou (dva dospělí a maximálně dvě děti). Přičemž mnou zmíněné geniální řešení celého konceptu spočívá v tom, že Coyot GT si podvozkovou část celého přívěsu půjčuje ze zcela běžného nákladního vozíku.

iZdroj fotografie: Caravanbox

Přesně takového, jaký vám půjčí v každém slušném hobbymarketu k odvozu zboží. A to i v tom úplně nejmenším provedení, které můžete připojit třeba k obyčejné malé Fabii. Nebo k Peugeotu 208. Zkrátka k malému autu, které by s dospělým, velkým karavanem tvořilo již poměrně nesourodý pár. Jednoduchým spojením tak vznikne funkční obytný přívěs. Který se dá navíc podobně jednoduše opět rozpojit a obytnou kóji postavit na čtyři samostatné nohy.

Když rodina necestuje, ocení vozík děti coby zahradní domek

A podobně je možné ji například využít jako domek pro děti na zahradě v dobách, kdy se nikam necestuje. Rozměry obytné nástavby jsou 250 x 125 x 125 centimetrů a jako velkou výhodu vnímám i to, že při přepravě obytná buňka „sedí“ na bočnicích vozíku a nezabírá tak místo na korbě, která se tak dá pořád využít pro odvoz například sportovního náčiní. Vyrobena je z vodovzdorné překližky včetně izolační vrstvy. A to nejdůležitější: základní varianta, včetně malého prostoru na kuchyňku, vás vyjde na 127 050 korun.

Což mi na univerzálnost využití, kdy vozík se dá za malý poplatek půjčit, přijde jako velmi konkurenceschopná cena. Co říkáte? Oslovil by vás podobný koncept? Napište mi do diskuse, děkuji!

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
81 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články