Prodejci Toyoty mají jasný rozkaz: Dejte všem maximální slevy. Ale až 278 tisíc? Autonovinka roku 2025 se spotřebou 0,8 litrů

Že se s příchodem nového roku roztrhl pytel se slevovými akcemi, se dalo vcelku očekávat. Ale to, co se spustilo u Toyoty, nemá u nás příliš obdoby. Jeden model navíc vyniká.

i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií
                   

Nevím, jestli se nám Japonsko chystá vyhlásit obchodní válku, nebo minimálně silně decimovat tuzemský autoprůmysl, nicméně téměř si neumím jinak vysvětlit, že zrovna největší světová (a japonská k tomu) automobilka vyhlašuje tak často masivní slevové akce. U kterých nejde o nějakých „ušmudlaných“ padesát tisíc a podobné částky, u nových vozů vlastně nic neznamenajících. Ne, tady se hraje celkem vysoká hra a karty jsou rozdány podobně vysoko. Úspora téměř 300 tisíc? Není problém. Pojďme se na to podívat společně.

Sleva skoro 300 tisíc korun na každý pád zaujme

Stačí se podívat na stránky Toyoty, aby člověk nad těmi šestimístnými sumami ke slevě zauvažoval, jestli to původně bylo tak drahé, nebo je to nyní opravdu tak výhodné se slevou. Jak už to bývá, pravda je někde uprostřed. Nicméně mezi těmi všemi zlevněnými vozy, jejichž (již zmíněná) šestimístná sleva začíná většinou jedničkou, u malého Yarise pak pochopitelně ještě o řád níže (konkrétně za 59 000 korun), vyniká jeden, kde celková sleva dosahuje bratru fantastických 300 000 korun.

Toyota zničí Teslu a změní trh: Vymyslela revoluční baterii. Dojezd 1 200 km, nabito za 10 minut

Přesněji 278 322 korun. A navíc se jedná o novinku modelového roku 2025, po všech stránkách zajímavou. Onou novinkou je Toyota C-HR, která v druhé generaci dostala s novým designem i poměrně zajímavou linku pod klikami (v jedné rovině s linií karoserie), premiérově a na rozdíl od jakékoli předchozí Toyoty. Dvoubarevný lak spolu s kontrastní střechou (a dnes tak módní zadní světelný pruh s šířkou přes celé auto) pak vytváří zajímavý celek. C-HR není velké auto (D 4 362 mm x Š 1 832 mm x V 1 564 mm, rozvor 2 640 mm), ale designově o to víc výrazné.

A s novinkou pro rok 2025 přichází i nový set motorů: kromě základního hybridu 1,8 (72 kW / 98 koní / 5 200 ot./min) spojeného s elektromotorem o výkonu 103 kW je dostupná dvoulitrová verze (112 kW / 152 koní / 6 000 ot./min), která krom standardního elektromotoru 83 kW (113 koní) může mít v případě „čtyřkolky“ dokonce ještě zadní elektromotor o výkonu 30 kW (41 koní). A navíc, premiérově, se pod kapotu C-HR dostala i plug-in sestava z posledního Priusu.

Vrcholný plug-in hybrid s extra nízkou spotřebou

A jde po právu o vrchol nabídky nové C-HR. Dvoulitr totiž disponuje výkonem 120 kW (163 koní), ale přidává se k němu elektromotor o výkonu 164 kW (pořád jde o relativně malé auto!), systémový výkon pak činí oněch v nadpisu uvedených 223 koní. A při využívání kapacity baterie (a jejím dobíjení) skončíte se spotřebou pod 1 litr na 100 km. Na vysokonapěťovou baterii s kapacitou 13,6 kWh pak dojezd činí 100 kilometrů v městském provozu. Na plug-in hybrid? Velmi slušné.

iZdroj fotografie: Toyota

A na závěr to nejdůležitější: ceny začínají u verze s 1,8 motorem od 729 900 Kč, čtyřkolka se stejným motorem je od 839 900 Kč a vrcholný plug-in hybrid pak od 929 900. Od kterých si můžete ve finále odečíst oněch 278 322 korun. Někomu by možná stačil základ, mě by popravdě oslovila verze s pohonem všech kol. I když, jakkoli téměř bezvýhradně obdivuji a ctím klasický mild hybrid Toyoty, tady bych možná o plug-in hybridu uvažoval. A to nejen kvůli té slevě. Ostatně, jak to vidíte vy?

Galerie

Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií

Co říkáte na takovouto slevu?

Zdroj: Toyota
Diskuze Vstoupit do diskuze
89 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články