Video policie ČR: 28letá řidička kamionu hazardovala s životy kolemjedoucích, dvakrát po sobě. Hlídka jen valila oči

i Zdroj fotografie: Policie ČR
                   

Že i otrlé policisty, kteří za svou praxi už viděli a zažili leccos, dokáže „rozhodit“ jedna dáma za volantem kamionu, se nedávno přesvědčila hlídka dopravní policie v Brně. Jak se dá totiž dočíst na webu Policie České republiky, vcelku extrémním hazardem na silnici se ve středu 15. ledna tohoto roku v brněnských Bohunicích prezentovala osmadvacetiletá řidička. Žena za volantem těžké soupravy projížděla Jihlavskou ulicí, přímo před zraky hlídky však provedla velmi nebezpečný manévr. Ostatně přiložené video hovoří za vše. Pojďme se na něj podívat společně.

Nevěnovala se řízení a projela křižovatku na červenou

Ze záběrů kamery je totiž patrné, že řidička, zřejmě aby se na poslední chvíli vyhnula srážce s vozidlem před sebou, zcela suverénně projela křižovatkou na červenou. Pochopitelně, naprosté ignorování dopravní situace a nevěnování se řízení vedlo ve finále k tomu, že ona dáma se i s kamionem „zčistajasna“ objevila pár metrů za vozem stojícím na červenou. Ubrzdit už to opravdu nešlo, a aby se vyhnula zřejmě fatální srážce (fatální zejména pro posádku stojícího osobního vozu), strhla volant prudce vpravo a projela křižovatku na červenou.

Řidička si „nebyla vědoma žádného přestupku“. Vážně?!

Přímo před zraky posádky policejního vozu. Ta se z prvotního úžasu pochopitelně rychle vzpamatovala, maják a siréna pak zařídily zbytek. A policisté po chvilce riskující hříšnici zastavili. Řidička si zprvu nebyla vědoma žádného přestupku, ani že by provedla něco nebezpečného. Nakonec ale s pokutou za jízdu na červenou souhlasila. Za podobný přestupek činí sankce 4 500 až 5 500 korun, počítat ale řidiči musí i se šestibodovým ohodnocením. Ve správním řízení se pokuta může vyšplhat až na 25 tisíc korun.

Kamion nedobrzdil a slisoval malou Hondu mezi sebe a míchačku s betonem. Řidička neměla šanci, vše natočila kamera

Aha. Tak ona si „nebyla vědoma žádného přestupku“. Být tím policistou na místě, tak už jen toto mne dokonale přivede do varu. Dobrá, nevěnovala jste se řízení a zkrátka jste to „prosvištěla“ na červenou, abyste neslisovala to auto před vámi. Ano, není to nic k chlubení, ale ve finále to ještě dokážu pochopit. Ale abyste mi tvrdila, že jste onu červenou ANI NEVIDĚLA, notabene z kabiny kamionu, to nemůžete myslet vážně. A pokud to opravdu myslíte vážně, pak si prosím vystupte a nezapomeňte svůj řidičský průkaz. Neb aktuálně změní majitele.

Web Policie České republiky a definice možných důsledků

Jak totiž dále uvádí web naší policie (viz infobox), projíždění na červenou může vést k vážným nehodám, neb přesně v těchto případech do sebe vozidla narážejí ve vysokých rychlostech a z nečekaných směrů.

Možné fatální důsledky jízdy na červenou

Obzvláště zranitelní jsou v těchto situacích chodci a cyklisté, kteří v provozu nemají žádnou ochranu. Střet s vozidlem pro ně může mít fatální následky. Účastníci silničního provozu jednoduše očekávají, že všichni budou světelnou signalizaci respektovat. Automobil projíždějící na červenou je proto pro ně zcela nečekaný a nemají čas adekvátně zareagovat. Jízda na červený signál je tedy nejen závažným přestupkem, ale především bezohledným chováním, které ohrožuje životy a zdraví všech účastníků silničního provozu.

Podepsal bych tvrzení naší policie z infoboxu do slova a do písmene. Ano, projetí na červenou považuji za jedno z nejvíce bezohledných chování, tím spíš, pokud jde o kamion. Řidiči kamionu se totiž často nemusí nic stát, zatímco pro ty okolo to může skončit tragicky. A tím spíš bych pro řidičku z videa neměl pochopení. Mimochodem, jak to vidíte vy? Jak byste trestali řidičky a řidiče kamionů, co se nevěnují řízení a bez problémů projedou s mnohatunovým kolosem na červenou?

Jak byste trestali podobné přestupky?

Zdroj: PČR
Diskuze Vstoupit do diskuze
149 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články