V kategorii malých vozů nebývá nouze o nelítostné souboje, každých 10 000 ušetřených korun je hned poznat. Tím spíš může novinka s manuálem a čtyřválcem mnohé zaujmout.
Je to jen pár týdnů, co jsme si u českého zastoupení MG přebírali rubínově červené MG3 k týdennímu redakčnímu testu, v té době ještě s celkem zajímavě řešeným hybridním pohonem. A neméně zajímavou převodovkou, kombinující převody u spalovacího motoru i elektromotoru. Již tehdy jsem se přímo v showroomu nemohl nezeptat, zdali nedorazí i „klasika“ v podobě jednoduchého spalovacího motoru a manuální převodovky. Zkrátka taková „MGFabia“. A odpověď je tady. Pojďme se na ni podívat společně.
Evropané jsou poměrně konzervativními zákazníky
A i když bych si asi ve své garáži dovedl představit jiný model z portfolia MG (MG4 X by mne nepochybně bavil, o Cybersteru nemluvě), celkem chápu, že pro mnoho zájemců je naopak malá „trojka“ ideálním vozem. Ne každý chce Fabii nebo Hyundai, a když se navíc designem ani zpracováním nemá čínská novinka za co stydět, volba může být jasná. Tím spíš, když nemálo z nás je poměrně konzervativních a „normální motor a šaltpáka“ začasto zvítězí.
Věděli to zřejmě i v Číně, Evropané jsou zkrátka odkojeni dřívějšími Golfy a Astrami, kde se hybridy a automaty zrovna moc nenosily. A tak jim udělali evropskou verzi na míru. Čtyřválcová patnáctistovka (atmosférická, nutno dodat) nabídne nijak zázračných 115 koní (na druhou stranu, to kdysi měl VW dvoulitr u Passatu B4), malé auto je s ním na stovce za 10,8 vteřiny a může pokračovat až do 185 km/h. Což jsou hodnoty, které sice neohromí, ale většině potenciálních zájemců budou vyhovovat.
Cena velmi blízko hybridu s výkonem téměř 200 koní
Co na tom, že Fabia 1,5 TSI má těch koní 150 a dynamiku ještě o kus lepší. Díval jsem se do poznámek z našeho testu s Klárou a i v mé paměti pořád zůstává poměrně dobrý pocit z celého auta. Rozhodně z něj nečiší cokoli „čínského levného“, a to ani z interiéru, ani ze zbytku vozu, případně z jeho chování při jízdě. Ostatně pod kapotou (pravda hybridní verze) bylo hodně log předních evropských firem. A i designem je schopno se směle postavit komukoli.
Jenže. Dovozce si za základní výbavu Excite řekne o ne zrovna malých 429 900 korun, u vyšší Elegance za 469 900 začínáte být blízko půl milionu. S ohledem na opravdu zajímavý, téměř dvousetkoňový hybrid, jenž začíná na 489 900, bych se opravdu rozmyslel, jestli chci „klasiku“. A odpověď už zřejmě znám. Nechtěl. Hybrid fungoval znamenitě, rozjezdy a město takřka neslyšně na elektřinu a na dálnici umí 195 koní velmi slušně „pelášit“. Za podobné peníze? Když navíc každý jiný lak než bílý je za příplatek. I modrý nebo červený.
Není to trošku vysoká cena, za „obyčejný” motor o objemu 1,5 litru a pětistupňový manuál k tomu? Jak to vidíte vy? Napište nám svůj názor do diskuse, děkujeme!