Pokud se výrobce nebo dovozce rozhodne ke slevě 75 000 korun, je to pro kupující vždy velmi příjemná záležitost. U již tak levného auta je ale taková částka vidět opravdu výrazně.
Evropský, a tím pádem samozřejmě i český trh s novými automobily zažívá nebývale dynamické časy, spojené s příchodem nových značek, spojování těch tradičních do nových seskupení a koncernů spolu s nabídkami, jaké tady už dlouho nebyly. A které se zřejmě nebudou jen tak opakovat. Jinými slovy, s jen trochou štěstí a schopností vyjednat si cenu se vám dnes může podařit malý (ale klidně i docela velký) jackpot. Pojďme se na jednu takovou nabídku, navíc mimořádně zajímavou, podívat společně.
Sleva u menších aut bude vždy více vidět
Není přitom žádným tajemstvím, v jaké kategorii jsou citelné úspory vidět nejvíce – jsou to malé a kompaktní vozy, pochopitelně. Pokud vám někdo zlevní 75 000 korun u limuzíny za 2 miliony a více, je to sice zajímavý počin, ale vaše rozhodnutí to zřejmě nijak zásadně neovlivní. Pořád se bude jednat o jednotky procent. Pokud to stejné ale udělá výrobce (či v tomto případě dovozce) u malého auta za několik set tisíc z původní ceníkové ceny, půjde minimálně o deset a více procent „dolů“.
A je navíc celkem jedno, jestli ono malé auto bude poháněno benzínem, naftou či bude jezdit na elektřinu. U malých a převážně ve městě využívaných aut dává ostatně elektropohon největší smysl. Dojezd se díky časté rekuperaci daří úspěšně udržovat na stále dostatečných hodnotách, mnohá města nabízí lokálně bezemisním vozidlům výhody při parkování a i samotná lokální bezemisnost dává ve městě, kde bývá koncentrace toxických látek opravdu citelná, zdaleka největší smysl.
Hranice 500 000 korun jako meta pro mnoho výrobců
Možná i proto se poslední dobou strhl lítý boj o to, komu se podaří jako prvnímu nabídnout vyspělý malý elektromobil s cenou kolem 20 000 euro včetně daně, neboli zhruba půl milionu v přepočtu na českou měnu. Tato částka je považována za jakousi psychologickou hranici pro nákup, jinými slovy co je pod 500 tisíc, je „relativně dostupné“, posuzováno měřítky nového vozu, pochopitelně. Proto VW finišuje s modelem VW ID.2all, Škoda chystá velmi podobný projekt a třeba Citroen již vyrábí ë-C3, který však i po slevě stojí stále „od“ 589 000 korun.
U nás již dávno zabydlený a širokou prodejní i servisní sítí disponující čínský Dongfeng se však u svého nejmenšího modelu Box, vybaveného LFP baterií o kapacitě 31,4 kWh (a dojezdu na město dostačujících 240 km), případně v silnější verzi 42,3 kWh s dojezdem až 340 km, vše dle evropské metodiky WLTP, rozhodl pro opravdu razantní zlevnění. Ostatně, posuďte sami:
Mimořádná sleva Dongfeng Box
Sleva 75 000 Kč na všechny verze Box, akce platí od 15. 4. 2025 do vyprodání skladových zásob:
- verze E1 (dojezd 240 km) od 514 000 Kč s DPH
- verze E2 (dojezd 340 km) od 564 000 Kč s DPH
- verze E2 (dojezd 340 km) od 604 000 Kč s DPH
Jinými slovy: Box se v té nejlevnější verzi přiblížil hranici půl milionu opravdu na dosah. Za solidně vybavené nové auto s lokální bezemisností a výhodami daňovými i jinými to je vcelku zajímavá cena. A přes kompaktní rozměry se v Boxu dá i přespat. Pomyslný souboj o prvenství „za půl milionu“ tedy nevyhrává ani Škoda, ani VW – ale čínský Dongfeng. Zbytek už je na vás. A těšíme se na váš názor v diskusi pod článkem!