Bláznivý Elon Musk chce zničit Teslu: Majitelé už přelepují loga na jiné značky. Zisk klesl o 71 %, marže na 2,1 %

Ještě nedávno pyšní majitelé elektromobilů Tesla nyní odstraňují loga ze svých vozů a místo nich nalepují cokoli jiného. I tohle způsobila politická angažovanost Elona Muska.

i Zdroj fotografie: koláž redakce AutoŽivě
                   

Jestli jen trochu sledujete dění kolem prezidenta Trumpa a jeho poradce Elona Muska, zřejmě vám neunikly informace, jak se politická angažovanost tohoto ještě donedávna technologického a podnikatelského gurua „propsala“ do jeho milovaného a vymodleného dítěte, kterým Tesla bezpochyby je. Napsat, že značně, by bylo asi hodně velké zlehčení situace. „Fatálně“ by bylo tuším výstižnější. To však není jediný důsledek Muskova politikaření. Pojďme se na to ostatně podívat společně.

Tesle spadly výsledky tak, jako ještě nikdy v historii

Tím dalším je rapidní ztráta pozitivní image, kterou si majitelé jeho vozů po dlouhé roky užívali. Mít ve Státech Teslu bylo (ještě donedávna) zcela in, a pokud jste chtěli například v Kalifornii něco znamenat a společensky obstát, byla ekologická volba „Made in USA“ takřka nutností. Stačily pouhé tři měsíce k tomu, aby všechno bylo zcela jinak. Což se tuším zapíše do učebnic ekonomie a jednou se o tom budou studenti učit. A sice ve smyslu „jak rychle ztratit roky budovanou image a vyházet miliardy dolarů z okna“.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Poprvé v Čechách: Odtajněné dokumenty odhalují lhaní Tesly o destrukci součástek. Oni věděli, že jsou vadné

To skorem vypadá na bestseller. Jenže ona to taková sláva opravdu není. Posuďte sami: Tesla již sama prezentovala, že za první kvartál roku 2025 dodala 336 681 vozidel, což je meziroční pokles o 13 procent. V tomto týdnu bylo navíc oznámeno, že čistý zisk klesnul o 71 procent (!!!) na 409 milionů dolarů, provozní zisk o celé dvě třetiny a provozní marže spadla z 5,5 na 2,1 procenta. Celkové tržby činily 19,3 miliardy dolarů, tedy o 9 % méně než ve stejném období loni. Nemusíte být vrcholným ekonomem, aby vám došlo, že tohle nejsou dobré údaje.

iZdroj fotografie: Maurizio Pesce / Creative Commons / CC-BY-2.0

Ale možná ještě horší je zmíněná ztráta pozitivní image, to je totiž něco, co se dost dobře čísly vyjádřit nedá. A co se velmi těžko a velmi dlouho buduje, a jak vidno, velmi rychle ztrácí. Koupit si a vlastnit Teslu ještě donedávna znamenalo užívat si i kousku oné technické geniality svého zakladatele, být příslušníkem „revoluční a hitech“ komunity, což bylo pro mnoho majitelů velkým lákadlem. Zkrátka mít Teslu bylo in. A když jste si mohli dovolit špičkovou a drahou Teslu, tím lépe.

Lidé se za Teslu stydí, „vyrábí“ z ní Audi nebo Mazdu

Dnes? Kdybych neviděl fotky z přiloženého facebookového účtu a neslyšel stejné svědectví od svoji kamarádky, jež se provdala do USA, musel bych se tomu smát. Udělat Audi z Tesly? Nebo dokonce Mazdu? Komické. Jenže pokud žijete ve městě, kde řádí gangy odpůrců Tesly a co chvíli jim nějaké auto padne za oběť, zas tak komické to ve finále nebude. A vy nakonec ještě rádi odloupete všechna „Téčka“, na která jste ještě nedávno byli tak pyšní, na e-shopu zakoupíte set nalepovacích log jiné značky – a domácí „rebranding“ je hotov.

Navíc, co si budeme povídat, zrovna u Tesly to s jejím „organickým“ a aerodynamice podřízeným designem není zas tak složité, z bílého Modelu S uděláte Audi A5/A7 celkem snadno, z Modelu 3 bych pak dokázal i tu Mazdu, opět celkem věrohodně. Některé čínské elektromobily jsou pak Tesle vyloženě hodně podobné, ostatně Číňané si z „půjčování“ technických nebo designových řešení nikdy hlavu příliš nelámali. Jen tedy ten nápis TOYOTA na zádi Cybertrucku vyžaduje asi opravdu jen pohled zezadu.

Podle posledních zpráv má Elon Musk definitivně utlumit své aktivity v čele úřadu DOGE a vrátit se zpět k Tesle. Možná je to za minutu dvanáct. Práce bude mít ale i tak asi docela dost.

Zdroj: Realratedred
Diskuze Vstoupit do diskuze
89 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články