Audi představila novou verzi RS6. Stále má 412kW, ale tentokrát v kávovém laku a se zvláštní výbavou v rámci divize Exclusive

                   

Faktem je, že se jedná o jednoho z mála kombíků, který vypadá snad lépe než jeho ekvivalent v sedanu. Přijde mi, že když se zeptám lidí kolem sebe na jejich vysněné auto, až příliš často bude odpovědí tenhle super vagon od Ingolstatdské automobilky. Osobně si k mému srdci Audi cestu ještě nenašla, ale při představě čtyřlitrového vidlicového osmiválce o výkonu 412 kW s 700 Nm krouťáku v dnešní době se musím začít usmívat od ucha k uchu, protože je to vlastně jeden z mála pořádných motorů, které jsou k mání. Zkrátka když jste bohatý otec od rodiny, tak je to pro vás ideální auto.

Za základní cenu 2.853.900 korun vám nabídne zrychlení z nuly na sto za 3,9 sekundy a to i za cenu váhy 2025 kilogramů. Tachometr vám ukáže maximálně 250 kilometrů, protože zde máme elektronicky omezovač rychlosti. Pohon quattro je zde samozřejmostí To jsou prostě hezké parametry auta, ať už Audi rádi máte nebo ne.

Jak už jsem řekl, základní cena jsou necelé tři miliony korun. Tahle cena se, ale může rapidně měnit – myšleno růst – zvláště pokud se budoucí majitel rozhodne opravdu se odlišit od zbytku běžného provozu. V takovém případě je totiž zákazník nucen se spojit s divizí Audi Exclusive a věřte, že taková cesta opravdu nebude levná. Aby ale cena neodradila budoucí majitele, tak samotná automobilka vystavila na Audi Fóru v Neckarsulmu jeden ze svých výtvorů.

V čem je tedy ten rozdíl? Vlastně jsou to detaily. Hlavním poutačem bude určitě velmi neobvyklý lak Mocha Latte – proč zrovna tenhle název si domyslete sami. Nicméně tahle barva dobře ladí s lemováním kol, které jsou jinak celé černé. Co se týče interiéru, tak zde najdeme černobílou kombinaci prošívanou kontrastní bílou nití. Samozřejmě se jedná o kůži. Středová konzole je pokryta klavírním lakem a dvě, opravdu hrozivé, koncovky výfuku poskytnou okolí jasný signál, kdo tu má osmiválec. Jediný kdo si přihorší, je pátý pasažér, protože pro toho tu už není místo. NA tom jeho se totiž usídlil odkládací prostor a v prostoru pro nohy je nyní středový tunel a ovládací konzole klimatizace.

Nakonec jedna dobrá a jedna špatná zpráva. Audi Exclusive si můžete objednat i v Česku a ta špatná… vždyť víte. Nicméně někomu, kdo se opravdu v Audi najde, se klidně vyplatí investovat do takovéto elegantní úpravy. Nemluvě o tom, že z RS6 se jistě stane v budoucnu klasika a žádané auto.

Diskuze Vstoupit do diskuze
104 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články