Společnost Mazda Motor Corp. vyvíjí benzinový motor, o kterém tvrdí, že bude stejně čistý jako elektrické vozidlo – alespoň pokud budou brány v potaz kalkulace celého energetického dodavatelského řetězce. Šéf vývoje pohonných jednotek společnosti Mazda odhalil plán během technické automobilové konference v Tokiu, která ukázala budoucí technologii motoru Skyactiv-3.
Představenstvo oznámilo, že Mazda pracuje na další generaci motoru Skyactiv s vysokou kompresí. První generace, nazvaná Skyactiv- G, byla představena v roce 2011. S uvedením druhé generace, Skyactiv-X, se počítá 31. března 2019. Poté se bude automobilka soustředit na zvýšení tepelné účinnosti svých motorů, říká Mitsuo Hitomi, výkonný ředitel týmu společnosti Mazda, který je zodpovědný za pohonné jednotky. Tímto způsobem by se mělo snížit množství energie přeměněné na odpoadní teplo a zároveň dojde ke zvýšení výkonu potřebného k pohonu kol.
Technologie motoru Mazda SkyActiv-X
Video od společnosti Mazda, poskytuje vizuální představu o nové technologii zážehu s kompresním řízením, které slibuje lepší spotřebu paliva jako u dieselového motoru, aniž by si automobilka koledovala o pokutu za příliš vysoké emise.
Pokud Mazda dokáže zvýšit tepelnou účinnost své třetí generace motoru SkyActiv o zhruba 27 procent, tedy až na 56 procent, může dosáhnout úrovně emisí na stejné úrovni, jakou mají elektrické vozy, tvrdí Hitomi. Společnost Mazda se domnívá, že může snížit emise oxidu uhličitého o 25 procent. To by dalo našim benzínovým motorům reálnou spotřebu pohonných hmot a míru emisí srovnatelnou s elektřinou, která se vyrábí spalováním zkapalněného zemního plynu, uvádí Hitomi. Šéf vývoje motorů Mazda bohužel nenabídl časový rámec, během něhož by se technologie Skyactiv-3 měla objevit na trhu, ale uvedl, že dává klasickému spalovacímu motoru naději na mnohem delší život.