Informace jsou sbírány ročně
Údaje o jednotlivých typech vozů jsou sbírány vždy od července do června příštího roku. Na základě pečlivě sbíraných informací, se můžeme podívat na to, které vozy jsou pro nás nejspolehlivější. Vozy řadíme dle kategorie, vybrat si může opravdu každý.
Test je nezávislý a obvykle se ho zúčastní přes dvě stě modelů a na osm milionů provedených technických kontrol. To je dost velké číslo na to, aby byly výsledné informace objektivní a zároveň nám vyhodnotily, do kterých vozů je skutečně dobré investovat, a které je lepší v autobazarech ignorovat.
Jak si vedou vozy po třech letech provozu a které (ne)obstály?
Čeští řidiči vnímají vozy kolem tří let v provozu jako dobře zajeté ojetiny, které nevykazují žádné závažné závady, a přesto mají ještě poměrně vysokou hodnotu. Ne vždy však může být poměr cena/výkon/rok výroby klíčová pro výběr. O tom vědí své i mechanici v německých stanicích technické kontroly a samozřejmě nejen tam.
Nejlépe dopadl vůz Opel Meriva, druhé místo obsadila Mazda s Toyotou iQ, třetímu místu obstojně vládne Porsche 911. Za ním už je BMW Z4 spolu s Audi Q5, dále Audi A3 a GLK od Mercedesu, pak Toyota Avensis spolu s Mazdou 3.
Největší závady vykazuje například Fiat Punto, Chevrolet Aveo, docela dobře prodávaný Volkswagen Sharan, Citroën C4, Alfa Romeo 159 nebo například Dacia Logan.
Jak si vedou oblíbené vozy od mladoboleslavské automobilky?
Nejprodávanější vozy české Škody si stojí celkem obstojně, ze širokého výběru jsou zhruba uprostřed. Například Škoda Yeti má závadnost ze 6,9%. Tyto hodnoty jí posouvají na 28 příčku, které obsadila spolu s ní také Mercedes-Benz se svým vozem SLK, Volvo XC60 i Toyota RAV. Pokud Yeti stojí spolu s takovými favority, pak na ni můžeme být patřičně pyšní! Yeti má za tři roky najeto v průměru kolem 46 tis. kilometrů, Mercedes jen například 30 tis, ale třeba takové Volvo má v průměru najeto kolem 67 tis. kilometrů.
Další vůz, který je pro české řidiče klíčový, je například Škoda Suberb, který si pořizují zvláště rodiny s dětmi a firmy pro služební účely. Vůz je i ve světě poměrně hodně vytěžovaný, o tom svědčí i nájezd za poslední tři roky, kdy v Německu navštíví stanici technické kontroly vozy staré tři roky s průměrným nájezdem kolem 68 tis. kilometrů. To je podle tamních mechaniků jedno z největších čísel. Superb pak čelí příčce 55. místa.
Jak obstály vozy po pěti letech v provozu?
Pětileté automobily už nejsou při koupi tak finančně náročné, ale už se musí počítat se závadami, které v budoucnu samozřejmě budou narůstat. Ačkoli se jedná stále o „nové“ vozy, podle statistik nejrůznějších pojišťoven, tato hranice zvyšuje jejich spolehlivost. A jak obstály v testu TÜV Report?
Nejlepším a nejspolehlivějším vozem se stala Toyota Prius, která vykazovala za pět let užívání pouze 7,3% vážných závad. Špatně si nevede ani Ford Kuga, o pomyslné třetí místo se dělí Porsche Cayenne spolu s Volkswagenem Golf Plus. Další místa pak obsadil Volkswagen Passat, Audi A4, Volkswagen Tiguan, Toyota Auris, Porsche 911 a Mazda 2.
Největší počet závad pak mechanici zaznamenávají na vozech Chevrolet Captiva, Ford Ka, Fiat Panda, Renault Kango, Citroën Berlingo a na posledním místě je pak Dacia Logan.
I v tomto žebříčku je nutné brát v potaz najetý počet kilometrů. Toyota Prius má v tomto případě najeto průměrných 63 tis. kilometrů. A jak po pěti letech obstála třeba Škoda Octavia? Ta se v žebříčku umístila na 69. místě, průměrný celkový nájezd má 94 tis. kilometrů a poruchovost je v celkovém počtu kontrolovaných vozů kolem 15,1%. Škoda Fabia obsadila 76. místo se svým průměrným nájezdem 59 tis. kilometrů a firmami často využívaný Roomster pak obsazuje 91. místo s průměrnými 70 tis. kilometry.
Zdroj fotografií: noticias.coches.com, autocarindia.com, autoblog.com.