V 90. letech se stala neuvěřitelná věc: Fiat vyráběl auta. Když v druhé polovině dekády opustil hranatý design ve prospěch zakulacených dvojčat jménem Bravo a Brava, sklidila italská značka okamžitý úspěch. V portfoliu ale chybělo MPV pro početnější rodinu s dětmi. Právě zde vznikla idea cenově dostupného vozu pro 6 cestujících. Jméno Multipla pochází od pradávného konceptu z roku 1956, kdy byla na podvozek Fiatu 600 umístěna trambusová karoserie. Do takto vzniklého mikrobusu se mohlo naskládat 6 lidí a vlastně šlo o první kompaktní MPV.
Nová Multipla byla postavena na stejném podvozku jako Bravo a Brava, ale tím, snad jen s výjimkou oblých tvarů, podobnost končila. Vpředu dostal nový model nápravy McPherson a vzadu nezávislé zavěšení s torzními tyčemi. Podvozek se posléze projevil jako velká slabina tohoto auta. Pohon byl na všech trzích stejný – buď benzínová jedna-šestka, nebo nesmrtelný diesel 1,9 JTD. Některé Multiply jezdily také na CNG a počítalo se také s elektrickým a hybridním pohonem, ale tato myšlenka pak byla opuštěna. Všechny kusy pak byly vybaveny manuální pětistupňovou převodovkou. Řadicí páka (spíše páčka) byla integrována do palubní desky, jako třeba v Hondě Civic EP3.
Největší zvláštností tohoto vozu představeného v roce 1998 na autoshow v Paříži byl jeho vzhled, jehož nejvýraznější znak tvořila dálková světla, pro lepší noční viditelnost umístěná v A-sloupku. Auto, hlavně v zelené barvě, tak ze všeho nejvíce připomínalo 2 pářící se ropuchy. Neobvykle vypadala také zpětná zrcátka. Jejich plocha byla dělená – podobně jako u velkých pick-upů – a poskytovala tak větší přehled.
Silnou stránkou Multiply byl především vnitřní prostor. Karoserie se směrem do výšky zužovala jen minimálně, takže ani vyšší osoby neměly problém s nastupováním a vystupováním a při jízdě netrpěly diskomfortem. Vzdušnost interiéru byla korunována velkými okny, z kterých měly vynikající výhled i malé děti. Rovná podlaha kabiny a posuvné sedačky umožňovaly doslova kouzla s prostorem, navíc bylo možné zadní řadu vyjmout (přičemž vpředu stále zůstala 3 místa) a přepravit třeba lednici nebo paletu. Dalším bonusem byl „stoleček“, který vznikl sklopením kterékoliv sedačky.
Právě design bylo to, co Multiple zlomilo vaz. Pořad Top Gear ji v roce 1999 zvolil nejošklivějším autem roku a po celém světě má miliony haterů, kterých je rozhodně více než oddaných fanoušků. Mimo rodnou Itálii se prodávala velmi špatně. V roce 2004 pak přišel facelift, který Multiplu připravil o charakteristická přední světla, místo nich dostala „normální“ předek. V roce 2010 byl pak celý projekt odpískán, což je možná škoda, protože šlo o velmi všestranné vozidlo. Jelikož Multipla není příliš chtěné auto, ojetinu ve slušném stavu seženete za rozumný peníz. Budete se ale muset smířit se všeobecným posměchem.