Volkswagen Golf je bezesporu jedním z nejoblíbenějších modelů německého koncernu, který plánuje v červenci příštího roku 2019 vyrábět už osmou řadu. Možná si někteří z vás vzpomenou na několik let starou aféru Dieselgate, kdy VW zmanipuloval emisní výsledky, a po silnicích tak jezdila auta produkující nadměrné množství škodlivých látek. A právě s Golfem 8. generace slibuje Volkswagen snížení produkovaných emisí na minimum. Chce tak napravit svou chybu a udělat tak ekologická auta, jak to jenom u dieselových motorů jde?
Na co všechno se můžeme u VW Golfu MK8 těšit?
Německý výrobce se snaží přizpůsobit chystaný Golf budoucím trendům, a proto do něj nainstaluje extrémně úsporný motor vycházející z modelu XL1. Na 100km jízdy by tak měla vycházet spotřeba pouhých 3,9 litrů s průměrnou produkcí emisí 90g na kilometr. Ambiciózní cíl si žádá dosud nepředstavené technologie, které si vyžádají kompletní úpravu motoru. S nízkou spotřebou ostatně souvisí i tvar karoserie, při jejíž tvorbě byl kladen důraz na aerodynamiku, a odpor větru by tak měl být výrazně nižší než u současného modelu.
V souvislosti s pohonnou jednotkou nás nejspíše překvapí setrvačník na zadních kolech, který dokáže ušetřit přibližně 20%, a konkrétně osmičkovému Golfu přidá krátkodobě 40 koní. Stejnou technologii použilo už v roce 2013 Volvo u modelu V60. Ve hře budou pravděpodobně také elektricky řízené komprese, díky čemuž bude moci motor rychleji přizpůsobovat výkon aktuálním potřebám jízdy. Bohužel se do Volkswagenu 8. generace dostane systém Start-Stop, jenž byl zaveden kvůli snižování emisí – jenomže opětovné startování pohonné jednotce rozhodně neprospívá, a může tak dojít k jejímu rychlejšímu opotřebení.
Dalším z cílů je samostatnost a konektivita po vzoru budoucích automobilů (nebo spíše elektromobilů), takže výrobce do nového Golfu naláduje tolik elektroniky, co se vejde. Auto bude neustále on-line díky připojení k Wi-Fi (samo auto bude router), s čímž souvisí i digitální kokpit a autonomní technologie. Zatím ale nepočítejte, že si hodíte nohy na palubovku a dáte si během cesty do práce 20. VW Golf VIII zvládne sice myslet za vás a do jisté míry předvídat nebezpečí – hlavní úlohu má však stále při řízení sám řidič.
Systémy vás ale budou schopny upozornit na možnou srážku nebo vyrovnat volant a zastavit v případě, že usnete za volantem. V případě nebezpečí bude také schopen zavolat záchranku a sám ji navést až k vám. Co všechno si pro nás však Volkswagen v novém Golfu MK8 připraví, uvidíme až při jeho představení.
„Nový Golf posune Volkswagen do nové éry plně propojených vozidel s funkcemi rozšířené autonomní jízdy. Na palubě bude mít více softwaru než kdy dříve, bude neustále on-line, a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou meřítkem konektivity a bezpečnosti.“, říká Karlheinz Hell o novém VW Golf.
Představení Volkswagenu Golf MK8 už začátkem roku?
Příprava nového Golfu vyžaduje opravdu precizní přípravy, aby se neopakovaly problémy z minulých let, které dodnes zasahují Volkswagenu do rozpočtu. Dalším důvodem je, že se německý výrobce hrdě hlásí k elektrifikované budoucnosti – stejně jako ostatní automobilky. Uvedení dieselového auta tak vyžaduje důkladnou přípravu. Jeho představení se pravděpodobně odehraje na březnovém veletrhu v Ženevě; ale v sázce je i podzimní představení ve Frankfurtu, kdy už bude Volkswagen předzásobený prvními Golfy.
Co si myslíte o novém Golfu vy, bude mít velké zastoupení jako dřívější modely? A budou podle vás autonomní systémy plusem?