Audi S8 od MTM, stovka za 3,1 s a maximálka 350 km/h

                   

Když chcete lepší BMW, koupíte si Alpinu. Když chcete lepší Mercedes-Benz koupíte si Brabus. Když chcete lepší Audi, koupíte si MTM. Jednu takovou tu máme a její jméno je Audi Talladega S. Jde o ještě jednou vylepšenou Audi Talladega. Takovéto modely jsou zde pro případ zákazníka, který se nespokojí s W12 500PS ani s 520 PS a dokonce ani s 760PS. S novou S8 Taladega S totiž dostanete čtyřlitrový osmi válec, ve kterém je místo původních 520 koní neuvěřitelných 802 koní a točivý moment až 945 Nm! To znamená, že se pohybujeme okolo 200 koní na jeden litr obsahu motoru. S takovými hodnotami, ale přicházejí ještě další hodnoty a ty jsou následující. Z nuly na sto kilometrů za hodinu se vymrštíte za tři celé jedna sekundy. Napsáno slovy, abyste si byli jistí, že nejde o překlep. Stovka je tedy za 3,1 sekundy, dvoustovka pak za 9,9 sekundy a na tři sta se dostanete pod půl minuty. Abyste nám, ale ze silnice nevzlítli k výšinám, tak MTM omezilo maximální rychlost na 350km/h, což nás, ale vůbec nemusí mrzet, protože dosáhnout takové mety se nedá jen tak někde na dálnici.

V ‚základu‘ je S8 Talladega S nastříkaná na zářivě modrou a stojí na jednadvaceti palcových discích, na které se vlezou jen speciální pneumatiky 295/30. K zastavení takové krásy potřebujete karbon-keramické brzdy, takže i ty tu jsou. Samozřejmě Audi prošla i bodykitem, který obsahuje přední masivní nárazník, který je podobný tomu na RS6. Je asi jasné, že nemůže chybět kouzelný nápis MTM, který je velmi výmluvný. Ze zadního nárazníku na nás po stranách difuzoru vykukují dvě oválné koncovky výfuku. Abychom udrželi tuhle nádheru na silnici, potřebujeme i velkou přítlačnou sílu, o kterou se stará celkem velké karbonové křídlo, které lehce vybočuje z celkového zevnějšku vozidla.

‚A kolik?‘ ptáte se? Jedná se o šesticifernou sumu, což by nebylo tak hrozné, ale musíme bohužel dodat, že mluvíme v Eurech. Na nějakých 124 tisíc Euro vás vyjde ‚jen‘ samotná S8 a pokud chcete navíc, takovýto upgrade, tak si připravte dalších 98 tisíc Euro. Konečná cena se tak ustálí na zhruba 222 tisíci Euro.

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články