Historie Škody: které vozy se Čechům opravdu povedly?

                   

Tyto dva sportovní vozy visely na plakátech v pokojíku snad každého dospívajícího muže. Představovaly vrchol konstruktérského umu českých inženýrů a troufáme si říci, že se do dnešních dní stávají múzou pro mnohé automobilové designéry.

Škoda ÚVMV 1100 GT (1970)

Model Škoda ÚVMV 1100 GT (1970) představovala vrchol konstruktérského a designového umění českých inženýrů. Vůz si celým svým designem pohrával s určitou křivkou, která se vryla do paměti každého milovníka rychlých aut. Zkosená příď a velmi moderně pojatá zadní část vozu působí na svou dobu impozantně.

Škoda ÚVMV 1100 GT (1970) patřila mezi první prototypy sportovních vozů automobilky. Automobil byl konstrukčně situovaný do tvaru kupé. Poháněn byl čtyřválcovým motorem o výkonu 55 kW. Zajímavostí celého vozu je použití sériově vyráběných zadních světel, která jsou designérsky usazena tak šalamounsky, že do koncepce vozu zapadaní s naprostou přirozeností.

Škoda 110 Supersport (1971)

Druhým sportovním ďáblem mladoboleslavské automobilky je vůz s názvem Škoda 110 Supersport (1971), navržený do ostrých, na svou dobu velmi moderních tvarů. Detailní prozkoumání karoserie překvapí mnoha nápaditými řešeními, jak z vozu udělat opravdu vyladěný model. K nim bezesporu patří výklopné kulaté světlomety v podobě panelu. Světlomety vozu propůjčily zcela originální vzhled.

Zadní část vozu působí díky bokům masivně. Doplněna je stejným principem světlometů jako vpředu. Kruh, který obíhá celý automobil, dominuje celé karoserii. Vyniknout mu dají pak otevřené dveře, propojené se střechou i čelním sklem. Za zmínku stojí také designově povedený kryt motoru, ohromující svou mohutností.

Zdroj fotografií: oldconceptcars.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články