Jak to celé začalo?
Jméno Supra není třeba nikomu ze světa japonských aut představovat. Už tak legendární auto si vzala do parády tuningová společnost Top Secret a i když jí upravili již před několika lety, má se i dnes skvěle k světu!
Motor v útrobách je původně z limuzíny Toyota Century. Tento 5 litrový „mazlík“ s označením „1GZ-FE“ je díky dvojici turbodmychadel HKS GT 2835 upravený na 1000 koní. Maximální rychlost zatím neprozradíme, jelikož k ní patří zajímavý příběh, který se dozvíte níže.
Zakladatel tuningové společnosti Top Secret vlastním jménem Kazuhiko Nagata (přezdívkou „Smokey“). Značně vylepšená Supra byla Nagatou v roce 1999 dovezena do Velké Británie, kde s ní měl zkusit na tamějších dálnicích maximální rychlost. Na dálnici A1 ve 4 hodiny ráno. Bohužel neměl štěstí.
Jeho cílem bylo dostat se s vozem na rychlost vyšší než 322 km/h. Vlhké britské podmínky tohle neumožnili a navíc „Smokey“ byl chycen policí. „Mírné“ překročení rychlosti ho stálo zatčení a následnou deportaci. Ve výsledku jel s touto bestií pouze 317 km/h.
Tohle auto má tedy za sebou dost bláznivou historii. Před nedávnem byl tento vůz v aukci, bohužel bez známé vydražené ceny a majitele. Můžeme hádat že takovýto kousek přistál někomu v garáži za pěkný balík peněz. A pokud myslíte že vůz skončil své testování maximálky na rychlosti 317 km/h, mýlíte se. V roce 2008 vůz dostal bodykit „Super G Force“, díky čemuž dosáhl na Nardo Ringu rychlosti neuvěřitelných 358,2 km/h.