Tarraco je v řadě už třetím SUV od španělského SEATu, který v posledních letech dohání pozdní reakci na SUV mánii. Na nedávném autosalonu v Paříži představil model, jehož základy sice vychází z koncernových konkurentů, přesto se liší v několika směrech. Jistou podobnost zapřít nelze, v závěru se ale jedná o povedený kousek, v němž je jízda jedna báseň.
Designově se Tarraco podobá VW Tiguan
Podobnost mezi auty SEAT Tarraco a VW Tiguan zapřít nelze, vždyť obě auta pochází ze stejného koncernu, a při navrhování byl španělský tvůrce doslova limitován německým modelem. Podobnost připomíná nejvíce dlouhý prolis táhnoucí se od zadní části k předku. Sám designer ale tvrdí, že i kdyby žádná omezení v podobě Tiguanu neexistovala, vypadal by vůz úplně stejně (když je ale člověk něčím inspirovaný, těžko se té představy zbavuje).
Automobilka tentokrát zvolila jednoduché rysy, které vpředu přechází v mohutnou masku chladiče, zatímco na zádi jsou doplněny spojenými světlomety, jež zakončují protáhlé diodové trojúhelníky. Stejný tvar světel najdeme i na přídi, a nechybí samozřejmě ani mlhovky.
Převzata byla i přístrojová deska, která se opět nápadně podobá té ve Volkswagenu Tiguan. Čistý a nenarušený vzhled doplňuje 10″ obrazovka zajišťující kompletní ovládání funkcí, s níž zvládnete za příplatek i hlasové povely. V základu budou budíky na přístrojové desce ručičkové, ale za další příplatek dostanete digitální.
Mohlo by vás zajímat: Bureko 6×6, české monstrum na šesti kolech, živit ho nechcete
Pod kapotou má Tarraco známé motory
Nové SUV od Seatu bude nabízeno v několika motorizacích, přičemž pouze benzínový 1.5TSI s výkonem 110 kW (150 koní) má tah na přední kola, převodovka je manuální a nabídne šest stupňů. Zbylé tři verze mají tah 4×4 (u SEATU značený jako 4Drive), které se představí s dvoulitrovým zážehovým motorem TSI o výkonu 140 kW (190 koní) a sedmistupňovou dvouspojkou; a naftovým 2.0 TDI – ten bude dostupný se 110 nebo 140 kW výkonem, v nichž budou požity převodovky na stejném principu jako u zážehových.
Moderní asistenti mají maximalizovat bezpečnost
Dnešní automobily jsou zkrátka protkané moderními technologiemi, a je celkem těžké přijít s něčím originálním. SEATU Tarraco nebude chybět asistent detekce chodců a cyklistů, takže bude předvídat za vás (to se hodí hlavně v noci); pokud vyjedete mimo pruh, směr jízdy se automaticky srovná; a pokud by došlo k nehodě, bude automaticky přivolána pomoc. Za příplatek dostanete i „hlídače“ mrtvého úhlu, čtení značek, adaptivní tempomat, asistenta jízdy kolonách nebo samočinná dálková světla.
Mohlo by vás zajímat: Kupní smlouva na auto v roce 2018, na co dávat pozor?
SEAT svému modelu Tarraco opravdu věří, a slibuje do budoucna přidat další motorizace, mj. i alternativní pohon (pravděpodobně bude kombinovat s elektromotorem). Oblíbenost SUV stále stoupá, a španělská automobilka plánuje zůstat ve hře. Tarraco ovšem nebude vznikat doma, ale v německém Wolfsburgu. Už tento měsíc začíná přeprodej, a cenově vyjde SEAT Tarraco na přibližně 750 tisíc Kč v základní výbavě.