Číňané chtějí dobýt svět superlevným elekro-pickupem. V základní výbavě neohromí

                   

Ford potvrdil plány, že během několika let na zahájí výrobu plně elektrického pickupu F-150. Teď se zdá se, že bude mít malou konkurenci. Doslova. Říká se mu Pickman a tento elektrický minipickup má dobýt trh užitkových elektrovozidel. Uveze půl tuny a dojezd by měl mít až 120 kilometrů

Vyrábí ho čínská firma Kaiyun Motors, stojí jen 5 700 amerických dolarů (asi 128 000 Kč) a má motor o výkonu 5,5 koňské síly, který mu umožní dosáhnout maximální rychlosti pouhých 45 km/h, což ho staví do podobné role jako elektrické čtyřkolky nebo multikáry. Pravidla týkající se jejich provozu se liší stát od státu, ale na některých místech jsou v některých případech legální. Zaměřuje se hlavně na podnikatele hledající levné užitkové vozy a na jedno nabití ujede 120 kilometrů.

Mohlo by vás zajímat: Volkswagen si s novým elektromobilem věří, říká že je rychlejší než Formule1

Nejdříve invaze 10 000 Pickmanů do USA

i

Společnost uvedla pro agenturu Bloomberg, že plánuje v USA prodat 10 000 těchto Pickmanů, jakmile dostane americkou homologaci. Nicméně již se prodává v rámci testovacích programů, které fungují již několik let a pomohly tak toto vozidlo vylepšit, aby lépe odpovídalo požadavkům zákazníků. Jedna změna oproti originálu je nejspíš výměna dveří s otevíráním proti vozovce (tzv. sebevražedné dveře) za dveře s konvenčními závěsy.

V rozumné výbavě skoro dvakrát dražší

i

Zatímco verze za 5 700 dolarů je ve výbavě „holobyt“, tedy té nejzákladnější, za příplatek lze získat prvky, jako je klimatizace, vyhřívané sedačky a kola z lehkých slitin, které mohou zvýšit cenu až na téměř 9 000 dolarů. Pravděpodobně by u nás našel uplatnění například u úklidových služeb nebo údržby komunikací, protože výrobce Kaijun prohlašuje, že jejich vozidlo s pohonem zadních kol uveze až 500 kg na svém podvozku se zcela nezávislým zavěšením.

Mohlo by vás zajímat: Tato elektrická auta předběhla Elona Muska o 120 let a vládla silnicím USA.

Indové s podobným plánem narazili

i

Kaiyun není jediný výrobce, který se snaží proniknout na světové trhy s užitkovými vozidly se specifickým využitím. Indická Mahindra si vysloužila pozornost díky svému terénnímu vozidlu jménem Roxor, které vypadá stejně jako Jeep Willys z druhé světové války. Kvůli tomu už Jeep tohoto výrobce zažaloval kvůli porušení ochranné známky.

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články