Co se stane, když do auta dáte motor ze sekačky?

                   

O litrových (a menších) agregátech v moderních malých městských vozech se posměšně říká, že jsou to motory do sekačky. Tento downsizingový mor se začal usazovat také ve větších autech – například v Citroenu C5 Aircross. Nikdo ovšem zatím nezkusil pohánět auto skutečným motorem do sekačky. Alespoň o tom nikdo až dosud nenatočil video. Poradí si 13koňový jednoválec s autem střední třídy?

Utáhne motor ze sekačky Mazdu 323?

Partička youtuberů, která si říká Life OD z oblasti severozápadního pobřeží USA a je známá díky dvěma věcem: šílenému driftování a neukojitelné zvědavosti. Můžete si tak prohlédnout videa s auty, která mají kola z koleček nákupních vozíků, z lega, pneumatiky naplněné kolou a další skopičiny. Tentokrát se pokoušejí o naprosto dokonalou výměnu motoru: Mazda Protege, model vyráběný okolo roku 2000, dostane motor ze sekačky.

iZdroj fotografie:

O litrových (a menších) agregátech v moderních malých městských vozech se posměšně říká, že jsou to motory do sekačky. Tento downsizingový mor se začal usazovat také ve větších autech – například v Citroenu C5 Aircross. Nikdo ovšem zatím nezkusil pohánět auto skutečným motorem do sekačky. Alespoň o tom nikdo až dosud nenatočil video. Poradí si 13koňový jednoválec s autem střední třídy?

Utáhne motor ze sekačky Mazdu 323?

https://youtu.be/52pL2-NozN4

Partička youtuberů, která si říká Life OD z oblasti severozápadního pobřeží USA a je známá díky dvěma věcem: šílenému driftování a neukojitelné zvědavosti. Můžete si tak prohlédnout videa s auty, která mají kola z koleček nákupních vozíků, z lega, pneumatiky naplněné kolou a další skopičiny. Tentokrát se pokoušejí o naprosto dokonalou výměnu motoru: Mazda Protege, model vyráběný okolo roku 2000, dostane motor ze sekačky.

Po vymontování původního motoru z Mazdy Protege (v Evropě prodávané jako Mazda 323), začal tým mechaniků pracovat na vyčištění motorového prostoru, aby ho připravil na namontování a přivaření nového motoru. Poté se vydali do místní prodejny pro kutily, aby pořídili japonskému vozidlu nižší střední třídy novou pohonnou jednotku.

Mohlo by vás zajímat: Jak správně brzdit motorem? Mnozí si zbytečně ničí brzdy

Nebohá Mazda dostala jednoválec s 13 koňmi

Americký výrobce nářadí Harbor Freight nabízí několik typů malých jednoválcových vzduchem chlazených motorů. Ty můžete využít k pohonu prakticky čehokoliv od minimotorky nebo motokáry až po sekačku nebo cirkulárku. Nakonec se tým „vývojářů“ rozhodl pro jeden z větších motorů v nabídce s obsahem 420cc. S tímto motorem se tým se vrátil do dílny a začal pracovat na jeho instalaci pod kapotu nešťastné Mazdy.

Motor Predator 420cc má výkon 13 koňských sil a přibližně 27 Nm kroutícího momentu. Hřídel motoru byla vyvrtána, aby bylo možné motor namontovat na hřídel pohánějící automatickou převodovku Mazdy. Potom byly hřídele svařeny dohromady. Držák motoru byl vyroben z nějakého šrotu.

Motor ze sekačky – pohon budoucnosti?

K velkému překvapení dokázal malý motor Mazdu Protege (po krátkém roztlačení) rozpohybovat až na minimální povolenou rychlost na amerických silnicích a auto dokonce vyjelo se třemi dospělými lidmi na palubě do malého kopce. Triumfální radost zračící se ve tvářích autorů této šílené přestavby je obvykle vidět u vítězů závodu Formule 1 nebo Dakarské rally. Na druhou stranu, euforie z takového úspěchu je rozhodně plně zasloužená.

Další vývoj tohoto pozoruhodného konceptu by určitě stál za to. V příští fázi by možná bylo vhodné mít možnost ovládat plyn pedálem uvnitř kabiny a místo startování šňůrou namontovat na palubní desku startovací talčítko. Jednoválec určený do sekačky sice není dobrá volba, pokud chcete vysoký výkon. Ale na druhou stranu, s motorem o výkonu 13 koní si pravděpodobně ještě nikdo neužil tolik legrace jako tato skvadra šílenců.

Po vymontování původního motoru z Mazdy Protege (v Evropě prodávané jako Mazda 323), začal tým mechaniků pracovat na vyčištění motorového prostoru, aby ho připravil na namontování a přivaření nového motoru. Poté se vydali do místní prodejny pro kutily, aby pořídili japonskému vozidlu nižší střední třídy novou pohonnou jednotku.

Mohlo by vás zajímat: Jak správně brzdit motorem? Mnozí si zbytečně ničí brzdy

Nebohá Mazda dostala jednoválec s 13 koňmi

Americký výrobce nářadí Harbor Freight nabízí několik typů malých jednoválcových vzduchem chlazených motorů. Ty můžete využít k pohonu prakticky čehokoliv od minimotorky nebo motokáry až po sekačku nebo cirkulárku. Nakonec se tým „vývojářů“ rozhodl pro jeden z větších motorů v nabídce s obsahem 420cc. S tímto motorem se tým se vrátil do dílny a začal pracovat na jeho instalaci pod kapotu nešťastné Mazdy.

iZdroj fotografie:

O litrových (a menších) agregátech v moderních malých městských vozech se posměšně říká, že jsou to motory do sekačky. Tento downsizingový mor se začal usazovat také ve větších autech – například v Citroenu C5 Aircross. Nikdo ovšem zatím nezkusil pohánět auto skutečným motorem do sekačky. Alespoň o tom nikdo až dosud nenatočil video. Poradí si 13koňový jednoválec s autem střední třídy?

Utáhne motor ze sekačky Mazdu 323?

https://youtu.be/52pL2-NozN4

Partička youtuberů, která si říká Life OD z oblasti severozápadního pobřeží USA a je známá díky dvěma věcem: šílenému driftování a neukojitelné zvědavosti. Můžete si tak prohlédnout videa s auty, která mají kola z koleček nákupních vozíků, z lega, pneumatiky naplněné kolou a další skopičiny. Tentokrát se pokoušejí o naprosto dokonalou výměnu motoru: Mazda Protege, model vyráběný okolo roku 2000, dostane motor ze sekačky.

Po vymontování původního motoru z Mazdy Protege (v Evropě prodávané jako Mazda 323), začal tým mechaniků pracovat na vyčištění motorového prostoru, aby ho připravil na namontování a přivaření nového motoru. Poté se vydali do místní prodejny pro kutily, aby pořídili japonskému vozidlu nižší střední třídy novou pohonnou jednotku.

Mohlo by vás zajímat: Jak správně brzdit motorem? Mnozí si zbytečně ničí brzdy

Nebohá Mazda dostala jednoválec s 13 koňmi

Americký výrobce nářadí Harbor Freight nabízí několik typů malých jednoválcových vzduchem chlazených motorů. Ty můžete využít k pohonu prakticky čehokoliv od minimotorky nebo motokáry až po sekačku nebo cirkulárku. Nakonec se tým „vývojářů“ rozhodl pro jeden z větších motorů v nabídce s obsahem 420cc. S tímto motorem se tým se vrátil do dílny a začal pracovat na jeho instalaci pod kapotu nešťastné Mazdy.

Motor Predator 420cc má výkon 13 koňských sil a přibližně 27 Nm kroutícího momentu. Hřídel motoru byla vyvrtána, aby bylo možné motor namontovat na hřídel pohánějící automatickou převodovku Mazdy. Potom byly hřídele svařeny dohromady. Držák motoru byl vyroben z nějakého šrotu.

Motor ze sekačky – pohon budoucnosti?

K velkému překvapení dokázal malý motor Mazdu Protege (po krátkém roztlačení) rozpohybovat až na minimální povolenou rychlost na amerických silnicích a auto dokonce vyjelo se třemi dospělými lidmi na palubě do malého kopce. Triumfální radost zračící se ve tvářích autorů této šílené přestavby je obvykle vidět u vítězů závodu Formule 1 nebo Dakarské rally. Na druhou stranu, euforie z takového úspěchu je rozhodně plně zasloužená.

Další vývoj tohoto pozoruhodného konceptu by určitě stál za to. V příští fázi by možná bylo vhodné mít možnost ovládat plyn pedálem uvnitř kabiny a místo startování šňůrou namontovat na palubní desku startovací talčítko. Jednoválec určený do sekačky sice není dobrá volba, pokud chcete vysoký výkon. Ale na druhou stranu, s motorem o výkonu 13 koní si pravděpodobně ještě nikdo neužil tolik legrace jako tato skvadra šílenců.

Motor Predator 420cc má výkon 13 koňských sil a přibližně 27 Nm kroutícího momentu. Hřídel motoru byla vyvrtána, aby bylo možné motor namontovat na hřídel pohánějící automatickou převodovku Mazdy. Potom byly hřídele svařeny dohromady. Držák motoru byl vyroben z nějakého šrotu.

Motor ze sekačky – pohon budoucnosti?

K velkému překvapení dokázal malý motor Mazdu Protege (po krátkém roztlačení) rozpohybovat až na minimální povolenou rychlost na amerických silnicích a auto dokonce vyjelo se třemi dospělými lidmi na palubě do malého kopce. Triumfální radost zračící se ve tvářích autorů této šílené přestavby je obvykle vidět u vítězů závodu Formule 1 nebo Dakarské rally. Na druhou stranu, euforie z takového úspěchu je rozhodně plně zasloužená.

iZdroj fotografie:

O litrových (a menších) agregátech v moderních malých městských vozech se posměšně říká, že jsou to motory do sekačky. Tento downsizingový mor se začal usazovat také ve větších autech – například v Citroenu C5 Aircross. Nikdo ovšem zatím nezkusil pohánět auto skutečným motorem do sekačky. Alespoň o tom nikdo až dosud nenatočil video. Poradí si 13koňový jednoválec s autem střední třídy?

Utáhne motor ze sekačky Mazdu 323?

https://youtu.be/52pL2-NozN4

Partička youtuberů, která si říká Life OD z oblasti severozápadního pobřeží USA a je známá díky dvěma věcem: šílenému driftování a neukojitelné zvědavosti. Můžete si tak prohlédnout videa s auty, která mají kola z koleček nákupních vozíků, z lega, pneumatiky naplněné kolou a další skopičiny. Tentokrát se pokoušejí o naprosto dokonalou výměnu motoru: Mazda Protege, model vyráběný okolo roku 2000, dostane motor ze sekačky.

Po vymontování původního motoru z Mazdy Protege (v Evropě prodávané jako Mazda 323), začal tým mechaniků pracovat na vyčištění motorového prostoru, aby ho připravil na namontování a přivaření nového motoru. Poté se vydali do místní prodejny pro kutily, aby pořídili japonskému vozidlu nižší střední třídy novou pohonnou jednotku.

Mohlo by vás zajímat: Jak správně brzdit motorem? Mnozí si zbytečně ničí brzdy

Nebohá Mazda dostala jednoválec s 13 koňmi

Americký výrobce nářadí Harbor Freight nabízí několik typů malých jednoválcových vzduchem chlazených motorů. Ty můžete využít k pohonu prakticky čehokoliv od minimotorky nebo motokáry až po sekačku nebo cirkulárku. Nakonec se tým „vývojářů“ rozhodl pro jeden z větších motorů v nabídce s obsahem 420cc. S tímto motorem se tým se vrátil do dílny a začal pracovat na jeho instalaci pod kapotu nešťastné Mazdy.

Motor Predator 420cc má výkon 13 koňských sil a přibližně 27 Nm kroutícího momentu. Hřídel motoru byla vyvrtána, aby bylo možné motor namontovat na hřídel pohánějící automatickou převodovku Mazdy. Potom byly hřídele svařeny dohromady. Držák motoru byl vyroben z nějakého šrotu.

Motor ze sekačky – pohon budoucnosti?

K velkému překvapení dokázal malý motor Mazdu Protege (po krátkém roztlačení) rozpohybovat až na minimální povolenou rychlost na amerických silnicích a auto dokonce vyjelo se třemi dospělými lidmi na palubě do malého kopce. Triumfální radost zračící se ve tvářích autorů této šílené přestavby je obvykle vidět u vítězů závodu Formule 1 nebo Dakarské rally. Na druhou stranu, euforie z takového úspěchu je rozhodně plně zasloužená.

Další vývoj tohoto pozoruhodného konceptu by určitě stál za to. V příští fázi by možná bylo vhodné mít možnost ovládat plyn pedálem uvnitř kabiny a místo startování šňůrou namontovat na palubní desku startovací talčítko. Jednoválec určený do sekačky sice není dobrá volba, pokud chcete vysoký výkon. Ale na druhou stranu, s motorem o výkonu 13 koní si pravděpodobně ještě nikdo neužil tolik legrace jako tato skvadra šílenců.

Další vývoj tohoto pozoruhodného konceptu by určitě stál za to. V příští fázi by možná bylo vhodné mít možnost ovládat plyn pedálem uvnitř kabiny a místo startování šňůrou namontovat na palubní desku startovací talčítko. Jednoválec určený do sekačky sice není dobrá volba, pokud chcete vysoký výkon. Ale na druhou stranu, s motorem o výkonu 13 koní si pravděpodobně ještě nikdo neužil tolik legrace jako tato skvadra šílenců.

Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články