Díky čemu se prototyp Honda e dostal do výroby, na jaké zákazníky chce cílit a kolik bude stát?

                   

Produkční verze prototypu elektrického městského automobilu Honda e bude v Evropě v prodeji později v tomto roce – a firma se domnívá, že design vozu bude lákat hlavně zákazníky fandící produktům od Apple.

iZdroj fotografie:

Produkční verze prototypu elektrického městského automobilu Honda e bude v Evropě v prodeji později v tomto roce – a firma se domnívá, že design vozu bude lákat hlavně zákazníky fandící produktům od Apple.

Čtyřmístný model, který bude vystaven na autosalonu v Ženevě, je podle společnosti „z 95 % připravený do výroby“. Zachovává si styl konceptu Urban EV, který byl odhalen na frankfurtském autosalonu v roce 2017, ale navíc dostal dvojici zadních dveří.

O sériové výrobě se původně vůbec neuvažovalo

Projektový manažer Kohei Hitomi uvedl, že stroj byl předmětem interní „bitvy“ o to, zda se má dát do výroby, přičemž pozitivní reakce na koncept byla klíčovým faktorem pro získání souhlasu.

Honda ještě nepotvrdila technické podrobnosti o vozidle, které je o něco kratší než Jazz a o 100 mm vyšší než Mini, ale uvádí, že bude pravděpodobně mít oficiální dojezd kolem 200 km, s rychlým nabíjením až na 80 % kapacity za 30 minut.


Mohlo by vás zajímat: Nissan GTR 2017 versus Honda Acura NSX 2017 – kdo je vítězem a proč?

Prototyp e je vybudován na nové platformě určené pro elektrické automobily segmentů A a B s bateriemi pod podlahou, které jsou podobné platformě pro Accord plug-in hybrid vyráběný v USA. Elektromotor uložená vzadu pohání zadní kola, která využívají vektorování točivého momentu, aby poskytovaly hladší odezvu a lepší ovladatelnost v ostrých zatáčkách.

Má jít primárně o malý vůz do města

Ačkoli dojezd prototypu e je podstatně nižší než ten, který nabízejí konkurenční elektrické vozy, jako je Kia e-Niro (282 km) nebo BMW i3 (193 kilometrů), Hitomi je přesvědčen, že je nezbytné ponechat menší rozměry baterie, aby auto mohlo plnit svou roli vozu do města.

„Domníváme se, že dojezd je pro tento segment automobilu dostatečný,“ uvádí Hitomi. „Někteří potenciální zákazníci s tím nemusí být spokojeni, ale když uvažujete o delším dojezdu a větší baterii, odhalíte nevýhody v podobě větších rozměrů. My jsme šli cestou určitého kompromisu.“


Mohlo by vás zajímat: Čeští studenti technických oborů soutěží v zavádění robotiky do oboru automotive

Prototyp e má místo zpětných zrcátek kamery, které pomáhají zlepšit aerodynamickou účinnost. Kromě toho dostal zapuštěné kliky dveří a nabíjecí port je umístěn uprostřed kapoty.

Kabině dominují dvě dotykové obrazovky s úhlopříčkou 12 palců, které jsou zabudované do palubní desky z imitace dřeva. Sedadla – včetně dvousedadlové lavice v zadní části – mají polyesterové potahy, které jsou, stejně jako dřevěný vzhled palubní desky, navrženy tak, abyste se v interiéru cítili jako v obývacím pokoji.

Cena bude cílit spíše na movitější zákazníky

Prototyp e se bude vyrábět v Japonsku a na konci roku 2019 bude v prodeji ve vybraných evropských zemích, na další se dostane v roce 2020. Bude se samozřejmě prodávat také v Japonsku.

Firma ještě neuvedla ceny. Hitomi řekl, že je „důležité“, aby auto bylo cenově dostupné, ale dodal: „Nízká cena není vždy zárukou úspěchu. Když se podíváte na produkty společnosti Apple, nejsou levné, ale všichni je chtějí mít kvůli jejich přidané hodnotě. Věříme, že pro elektrické vozidlo platí totéž.“

Čtyřmístný model, který bude vystaven na autosalonu v Ženevě, je podle společnosti „z 95 % připravený do výroby“. Zachovává si styl konceptu Urban EV, který byl odhalen na frankfurtském autosalonu v roce 2017, ale navíc dostal dvojici zadních dveří.

O sériové výrobě se původně vůbec neuvažovalo

Projektový manažer Kohei Hitomi uvedl, že stroj byl předmětem interní „bitvy“ o to, zda se má dát do výroby, přičemž pozitivní reakce na koncept byla klíčovým faktorem pro získání souhlasu.

iZdroj fotografie:

Produkční verze prototypu elektrického městského automobilu Honda e bude v Evropě v prodeji později v tomto roce – a firma se domnívá, že design vozu bude lákat hlavně zákazníky fandící produktům od Apple.

Čtyřmístný model, který bude vystaven na autosalonu v Ženevě, je podle společnosti „z 95 % připravený do výroby“. Zachovává si styl konceptu Urban EV, který byl odhalen na frankfurtském autosalonu v roce 2017, ale navíc dostal dvojici zadních dveří.

O sériové výrobě se původně vůbec neuvažovalo

Projektový manažer Kohei Hitomi uvedl, že stroj byl předmětem interní „bitvy“ o to, zda se má dát do výroby, přičemž pozitivní reakce na koncept byla klíčovým faktorem pro získání souhlasu.

Honda ještě nepotvrdila technické podrobnosti o vozidle, které je o něco kratší než Jazz a o 100 mm vyšší než Mini, ale uvádí, že bude pravděpodobně mít oficiální dojezd kolem 200 km, s rychlým nabíjením až na 80 % kapacity za 30 minut.


Mohlo by vás zajímat: Nissan GTR 2017 versus Honda Acura NSX 2017 – kdo je vítězem a proč?

Prototyp e je vybudován na nové platformě určené pro elektrické automobily segmentů A a B s bateriemi pod podlahou, které jsou podobné platformě pro Accord plug-in hybrid vyráběný v USA. Elektromotor uložená vzadu pohání zadní kola, která využívají vektorování točivého momentu, aby poskytovaly hladší odezvu a lepší ovladatelnost v ostrých zatáčkách.

Má jít primárně o malý vůz do města

Ačkoli dojezd prototypu e je podstatně nižší než ten, který nabízejí konkurenční elektrické vozy, jako je Kia e-Niro (282 km) nebo BMW i3 (193 kilometrů), Hitomi je přesvědčen, že je nezbytné ponechat menší rozměry baterie, aby auto mohlo plnit svou roli vozu do města.

„Domníváme se, že dojezd je pro tento segment automobilu dostatečný,“ uvádí Hitomi. „Někteří potenciální zákazníci s tím nemusí být spokojeni, ale když uvažujete o delším dojezdu a větší baterii, odhalíte nevýhody v podobě větších rozměrů. My jsme šli cestou určitého kompromisu.“


Mohlo by vás zajímat: Čeští studenti technických oborů soutěží v zavádění robotiky do oboru automotive

Prototyp e má místo zpětných zrcátek kamery, které pomáhají zlepšit aerodynamickou účinnost. Kromě toho dostal zapuštěné kliky dveří a nabíjecí port je umístěn uprostřed kapoty.

Kabině dominují dvě dotykové obrazovky s úhlopříčkou 12 palců, které jsou zabudované do palubní desky z imitace dřeva. Sedadla – včetně dvousedadlové lavice v zadní části – mají polyesterové potahy, které jsou, stejně jako dřevěný vzhled palubní desky, navrženy tak, abyste se v interiéru cítili jako v obývacím pokoji.

Cena bude cílit spíše na movitější zákazníky

Prototyp e se bude vyrábět v Japonsku a na konci roku 2019 bude v prodeji ve vybraných evropských zemích, na další se dostane v roce 2020. Bude se samozřejmě prodávat také v Japonsku.

Firma ještě neuvedla ceny. Hitomi řekl, že je „důležité“, aby auto bylo cenově dostupné, ale dodal: „Nízká cena není vždy zárukou úspěchu. Když se podíváte na produkty společnosti Apple, nejsou levné, ale všichni je chtějí mít kvůli jejich přidané hodnotě. Věříme, že pro elektrické vozidlo platí totéž.“

Honda ještě nepotvrdila technické podrobnosti o vozidle, které je o něco kratší než Jazz a o 100 mm vyšší než Mini, ale uvádí, že bude pravděpodobně mít oficiální dojezd kolem 200 km, s rychlým nabíjením až na 80 % kapacity za 30 minut.


Mohlo by vás zajímat: Nissan GTR 2017 versus Honda Acura NSX 2017 – kdo je vítězem a proč?

Prototyp e je vybudován na nové platformě určené pro elektrické automobily segmentů A a B s bateriemi pod podlahou, které jsou podobné platformě pro Accord plug-in hybrid vyráběný v USA. Elektromotor uložená vzadu pohání zadní kola, která využívají vektorování točivého momentu, aby poskytovaly hladší odezvu a lepší ovladatelnost v ostrých zatáčkách.

Má jít primárně o malý vůz do města

Ačkoli dojezd prototypu e je podstatně nižší než ten, který nabízejí konkurenční elektrické vozy, jako je Kia e-Niro (282 km) nebo BMW i3 (193 kilometrů), Hitomi je přesvědčen, že je nezbytné ponechat menší rozměry baterie, aby auto mohlo plnit svou roli vozu do města.

„Domníváme se, že dojezd je pro tento segment automobilu dostatečný,“ uvádí Hitomi. „Někteří potenciální zákazníci s tím nemusí být spokojeni, ale když uvažujete o delším dojezdu a větší baterii, odhalíte nevýhody v podobě větších rozměrů. My jsme šli cestou určitého kompromisu.“


Mohlo by vás zajímat: Čeští studenti technických oborů soutěží v zavádění robotiky do oboru automotive

Prototyp e má místo zpětných zrcátek kamery, které pomáhají zlepšit aerodynamickou účinnost. Kromě toho dostal zapuštěné kliky dveří a nabíjecí port je umístěn uprostřed kapoty.

iZdroj fotografie:

Produkční verze prototypu elektrického městského automobilu Honda e bude v Evropě v prodeji později v tomto roce – a firma se domnívá, že design vozu bude lákat hlavně zákazníky fandící produktům od Apple.

Čtyřmístný model, který bude vystaven na autosalonu v Ženevě, je podle společnosti „z 95 % připravený do výroby“. Zachovává si styl konceptu Urban EV, který byl odhalen na frankfurtském autosalonu v roce 2017, ale navíc dostal dvojici zadních dveří.

O sériové výrobě se původně vůbec neuvažovalo

Projektový manažer Kohei Hitomi uvedl, že stroj byl předmětem interní „bitvy“ o to, zda se má dát do výroby, přičemž pozitivní reakce na koncept byla klíčovým faktorem pro získání souhlasu.

Honda ještě nepotvrdila technické podrobnosti o vozidle, které je o něco kratší než Jazz a o 100 mm vyšší než Mini, ale uvádí, že bude pravděpodobně mít oficiální dojezd kolem 200 km, s rychlým nabíjením až na 80 % kapacity za 30 minut.


Mohlo by vás zajímat: Nissan GTR 2017 versus Honda Acura NSX 2017 – kdo je vítězem a proč?

Prototyp e je vybudován na nové platformě určené pro elektrické automobily segmentů A a B s bateriemi pod podlahou, které jsou podobné platformě pro Accord plug-in hybrid vyráběný v USA. Elektromotor uložená vzadu pohání zadní kola, která využívají vektorování točivého momentu, aby poskytovaly hladší odezvu a lepší ovladatelnost v ostrých zatáčkách.

Má jít primárně o malý vůz do města

Ačkoli dojezd prototypu e je podstatně nižší než ten, který nabízejí konkurenční elektrické vozy, jako je Kia e-Niro (282 km) nebo BMW i3 (193 kilometrů), Hitomi je přesvědčen, že je nezbytné ponechat menší rozměry baterie, aby auto mohlo plnit svou roli vozu do města.

„Domníváme se, že dojezd je pro tento segment automobilu dostatečný,“ uvádí Hitomi. „Někteří potenciální zákazníci s tím nemusí být spokojeni, ale když uvažujete o delším dojezdu a větší baterii, odhalíte nevýhody v podobě větších rozměrů. My jsme šli cestou určitého kompromisu.“


Mohlo by vás zajímat: Čeští studenti technických oborů soutěží v zavádění robotiky do oboru automotive

Prototyp e má místo zpětných zrcátek kamery, které pomáhají zlepšit aerodynamickou účinnost. Kromě toho dostal zapuštěné kliky dveří a nabíjecí port je umístěn uprostřed kapoty.

Kabině dominují dvě dotykové obrazovky s úhlopříčkou 12 palců, které jsou zabudované do palubní desky z imitace dřeva. Sedadla – včetně dvousedadlové lavice v zadní části – mají polyesterové potahy, které jsou, stejně jako dřevěný vzhled palubní desky, navrženy tak, abyste se v interiéru cítili jako v obývacím pokoji.

Cena bude cílit spíše na movitější zákazníky

Prototyp e se bude vyrábět v Japonsku a na konci roku 2019 bude v prodeji ve vybraných evropských zemích, na další se dostane v roce 2020. Bude se samozřejmě prodávat také v Japonsku.

Firma ještě neuvedla ceny. Hitomi řekl, že je „důležité“, aby auto bylo cenově dostupné, ale dodal: „Nízká cena není vždy zárukou úspěchu. Když se podíváte na produkty společnosti Apple, nejsou levné, ale všichni je chtějí mít kvůli jejich přidané hodnotě. Věříme, že pro elektrické vozidlo platí totéž.“

Kabině dominují dvě dotykové obrazovky s úhlopříčkou 12 palců, které jsou zabudované do palubní desky z imitace dřeva. Sedadla – včetně dvousedadlové lavice v zadní části – mají polyesterové potahy, které jsou, stejně jako dřevěný vzhled palubní desky, navrženy tak, abyste se v interiéru cítili jako v obývacím pokoji.

Cena bude cílit spíše na movitější zákazníky

Prototyp e se bude vyrábět v Japonsku a na konci roku 2019 bude v prodeji ve vybraných evropských zemích, na další se dostane v roce 2020. Bude se samozřejmě prodávat také v Japonsku.

Firma ještě neuvedla ceny. Hitomi řekl, že je „důležité“, aby auto bylo cenově dostupné, ale dodal: „Nízká cena není vždy zárukou úspěchu. Když se podíváte na produkty společnosti Apple, nejsou levné, ale všichni je chtějí mít kvůli jejich přidané hodnotě. Věříme, že pro elektrické vozidlo platí totéž.“

Diskuze Vstoupit do diskuze
98 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články