Škodu Vision iV označila zahraniční média jako „Lamborghini pro chudé“. Auto v sobě kombinuje několik luxusních vozů, a s cenou se drží kolem 800 tisíc Kč!
Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě je hodně zajímavého, z českých aut potom Škoda Vision iV, která ve velkém přitáhla pozornost zahraničních médií. Spíše než tradičnímu stylu mladoboleslavské automobilky je podobná některým autům zahraničních výrobců. Asi nejvíce překvapil zuřivý předek, který vypadá jako Ford Mustang na steroidech kombinovaný s již zmíněným Lamborghini Urus.
Do sériové výroby zamíří Vision iV v příštím roce
Škoda Vision iV je upgradem původního konceptu Vision E představeného před dvěma lety na veletrhu v Šanghaji. Cílem bylo nabídnout zákazníkům „odvázaný“ elektromobil, který bude vybočovat z konzervativních standardů, a vnese na domácí trh trochu dravosti. Podle prvních ohlasů se ale zdá, že o něj možná bude ještě větší zájem v zahraničí.
Kamery místo zpětných zrcátek a autonomní jízda
Tenhle vzhled karoserie je pro Škodu něco opravdu nového. Mohutný předek s ostrými prolisy, výrazná linie táhnoucí se od přední kapoty pod úrovní oken končíc v mohutné hraně kufru. Emoce umocňuje i kombinace žluté a černé barvy, díky níž ještě více připomíná zmíněné Lamborghini Urus. Zajímavé jsou i chybějící kliky u dveří, bez nichž vypadá zbytek karoserie opravdu čistě, nejsou tu žádné zbytečné prvky ani nezapadající barevné kombinace, jako je tomu třeba u Citroenu AirCross C5.
Zajímavé je také otevírání dveří „postaru“, jaké je dnes výsadou luxusních vozů Rolls-Royce. Do výroby zamíří hned v několika provedeních už v roce 2020, a v nejlepší výbavě nabídne třeba zpětná zrcátka nahrazena kamerami, nebo laserové a radarové scannery, s nimiž umí Vision iV sama zaparkovat, a za určitých podmínek se i pohybovat v provozu bez asistence řidiče.
Interiér budoucnosti ve stylu Kosmiq
Škoda provedla výrazné změny i vevnitř, kde najdeme sportovní sedadla pro čtyři cestující, nebo samostatně stojící ovládací panel na palubové desce. Automobilka se snažila zapojit i přírodu, sedadla tak potáhla tzv. veganským vinylem, a přístrojová deska dostala dekor lakované bílé břízy – ta mj. nahrazuje i klasické výdechy klimatizace a umožňuje přirozené proudění vzduchu po celém autě. Její středová část byla navíc potažena mikrovláknem na rostlinné bázi Ultrasuede. Odvázaný interiér si nechala Škoda patentovat jako Kosmiq, od některých prvků ale zřejmě prozatím ustoupí.
Dva elektromotory, každý pro jednu nápravu
Budoucnost aut je ve znamení elektrifikace, a u Škody Vision iV tomu nebude jinak. Každou nápravu má na starosti vlastní elektromotor, dohromady nabídnou výkon 225 kw (306 koní). Dle cyklu WLTP bude dojezd 500 kilometrů, a baterii dobijete během půl hodiny na 80 %.
Pro českou Škodu jde o nemalou poctu, když byl její model Vision iV připodobněn k luxusnímu Lamborghini Urus. Nám se v současném provedení velmi líbí, kombinuje pořádnou dávku elegance a dravosti, o moderních technologiích nemluvě. Než ale zamíří do sériové výroby, hodlá automobilka provést ještě několik změn, které zřejmě pozmění karoserii i interiér, zejména palubovou desku.