Vybíráte sekačku na trávu? Tato jezdí rychlostí přes 240 km/h

                   

Honda chce světu připomenout, že nedělá jen auta a motorky. Nebo možná, že nedělá jen obyčejné sekačky na trávu. Staví totiž opravdu rychlé sekačky, které u Bédy Trávníčka určitě nekoupíte. Kdysi dávno byla společnost Honda držitelem světového rekordu za nejrychlejší sekačku na trávu. A teď chtějí Japonci tento titul zpět.

První rekordní sekačka jezdila „jen“ 209 km/h

Původní rekordní stroj Hondy se jmenoval výstižně: Mean Mower (Zlomyslná sekačka). V roce 2014 dosáhla průměrné rychlosti 187,6 km/h (a maximální rychlosti 209 km/h s plynovým pedálem až na podlaze. Používala 1000cc motor ze superbiku od Hondy a ten měl více než dost výkonu na to, aby rekord potvrdil.

i

Norský netvor s motorem z Corvette

O pár let později překonal Hondu norský tým se sekačkou Viking/STIHL, která měla motor GM LS1 – ten používají například některé modely Chevrolet Corvette. S mohutným americkým osmiválcem poskočila vpřed a vytáhla rychlost až na 215,6 km/h, a tím ukradla Hondě její titul.

iZdroj fotografie:

Honda chce světu připomenout, že nedělá jen auta a motorky. Nebo možná, že nedělá jen obyčejné sekačky na trávu. Staví totiž opravdu rychlé sekačky, které u Bédy Trávníčka určitě nekoupíte. Kdysi dávno byla společnost Honda držitelem světového rekordu za nejrychlejší sekačku na trávu. A teď chtějí Japonci tento titul zpět.

První rekordní sekačka jezdila „jen“ 209 km/h

Původní rekordní stroj Hondy se jmenoval výstižně: Mean Mower (Zlomyslná sekačka). V roce 2014 dosáhla průměrné rychlosti 187,6 km/h (a maximální rychlosti 209 km/h s plynovým pedálem až na podlaze. Používala 1000cc motor ze superbiku od Hondy a ten měl více než dost výkonu na to, aby rekord potvrdil.

Norský netvor s motorem z Corvette

O pár let později překonal Hondu norský tým se sekačkou Viking/STIHL, která měla motor GM LS1 – ten používají například některé modely Chevrolet Corvette. S mohutným americkým osmiválcem poskočila vpřed a vytáhla rychlost až na 215,6 km/h, a tím ukradla Hondě její titul.


Mohlo by vás zajímat: Díky čemu se prototyp Honda E dostal do výroby?

Honda vrací úder

Možná přemýšlíte, jestli můžeme stroji, který jezdí přes 200 km/h ještě říkat sekačka, ale to teď není důležité. Důležité jsou tři roky trvající přípravy společnosti Honda. Její plán počítá s motorem z motocyklu – tentokrát 999ccm, který pochází ze superbiku Fireblade SP. S V8 z Chevrolet Corvette se nemůže rovnat, ale 190koňový vysokootáčkový řvoun by měl stačit na to, aby poslal druhou sekačku Mean Machine až na 240 km/h, což je cílová rychlost pro toto šílené monstrum.

Sekačka musí sekat

Pokud vás to nedojalo, je tu ještě jedna podmínka pro zápis oficiálního rychlostního rekordu do Guinessovy knihy. Stroj totiž musí opravdu fungovat jako sekačka na trávu, takže zatímco se vozidlo řítí rychlostí, která některým letadlům stačí na to, aby se dostala do vzduchu, pod podvozkem se mu točí ostří z uhlíkových vláken. Není to tak trochu děsivé? Měli byste odvahu vylézt na tuto bláznivou sekačku a jet dvoustovkou, zatímco pod vámi by se točily ostré čepele


Mohlo by vás zajímat: Díky čemu se prototyp Honda E dostal do výroby?

Honda vrací úder

Možná přemýšlíte, jestli můžeme stroji, který jezdí přes 200 km/h ještě říkat sekačka, ale to teď není důležité. Důležité jsou tři roky trvající přípravy společnosti Honda. Její plán počítá s motorem z motocyklu – tentokrát 999ccm, který pochází ze superbiku Fireblade SP. S V8 z Chevrolet Corvette se nemůže rovnat, ale 190koňový vysokootáčkový řvoun by měl stačit na to, aby poslal druhou sekačku Mean Machine až na 240 km/h, což je cílová rychlost pro toto šílené monstrum.

iZdroj fotografie:

Honda chce světu připomenout, že nedělá jen auta a motorky. Nebo možná, že nedělá jen obyčejné sekačky na trávu. Staví totiž opravdu rychlé sekačky, které u Bédy Trávníčka určitě nekoupíte. Kdysi dávno byla společnost Honda držitelem světového rekordu za nejrychlejší sekačku na trávu. A teď chtějí Japonci tento titul zpět.

První rekordní sekačka jezdila „jen“ 209 km/h

Původní rekordní stroj Hondy se jmenoval výstižně: Mean Mower (Zlomyslná sekačka). V roce 2014 dosáhla průměrné rychlosti 187,6 km/h (a maximální rychlosti 209 km/h s plynovým pedálem až na podlaze. Používala 1000cc motor ze superbiku od Hondy a ten měl více než dost výkonu na to, aby rekord potvrdil.

Norský netvor s motorem z Corvette

O pár let později překonal Hondu norský tým se sekačkou Viking/STIHL, která měla motor GM LS1 – ten používají například některé modely Chevrolet Corvette. S mohutným americkým osmiválcem poskočila vpřed a vytáhla rychlost až na 215,6 km/h, a tím ukradla Hondě její titul.


Mohlo by vás zajímat: Díky čemu se prototyp Honda E dostal do výroby?

Honda vrací úder

Možná přemýšlíte, jestli můžeme stroji, který jezdí přes 200 km/h ještě říkat sekačka, ale to teď není důležité. Důležité jsou tři roky trvající přípravy společnosti Honda. Její plán počítá s motorem z motocyklu – tentokrát 999ccm, který pochází ze superbiku Fireblade SP. S V8 z Chevrolet Corvette se nemůže rovnat, ale 190koňový vysokootáčkový řvoun by měl stačit na to, aby poslal druhou sekačku Mean Machine až na 240 km/h, což je cílová rychlost pro toto šílené monstrum.

Sekačka musí sekat

Pokud vás to nedojalo, je tu ještě jedna podmínka pro zápis oficiálního rychlostního rekordu do Guinessovy knihy. Stroj totiž musí opravdu fungovat jako sekačka na trávu, takže zatímco se vozidlo řítí rychlostí, která některým letadlům stačí na to, aby se dostala do vzduchu, pod podvozkem se mu točí ostří z uhlíkových vláken. Není to tak trochu děsivé? Měli byste odvahu vylézt na tuto bláznivou sekačku a jet dvoustovkou, zatímco pod vámi by se točily ostré čepele

Sekačka musí sekat

Pokud vás to nedojalo, je tu ještě jedna podmínka pro zápis oficiálního rychlostního rekordu do Guinessovy knihy. Stroj totiž musí opravdu fungovat jako sekačka na trávu, takže zatímco se vozidlo řítí rychlostí, která některým letadlům stačí na to, aby se dostala do vzduchu, pod podvozkem se mu točí ostří z uhlíkových vláken. Není to tak trochu děsivé? Měli byste odvahu vylézt na tuto bláznivou sekačku a jet dvoustovkou, zatímco pod vámi by se točily ostré čepele

iZdroj fotografie:

Honda chce světu připomenout, že nedělá jen auta a motorky. Nebo možná, že nedělá jen obyčejné sekačky na trávu. Staví totiž opravdu rychlé sekačky, které u Bédy Trávníčka určitě nekoupíte. Kdysi dávno byla společnost Honda držitelem světového rekordu za nejrychlejší sekačku na trávu. A teď chtějí Japonci tento titul zpět.

První rekordní sekačka jezdila „jen“ 209 km/h

Původní rekordní stroj Hondy se jmenoval výstižně: Mean Mower (Zlomyslná sekačka). V roce 2014 dosáhla průměrné rychlosti 187,6 km/h (a maximální rychlosti 209 km/h s plynovým pedálem až na podlaze. Používala 1000cc motor ze superbiku od Hondy a ten měl více než dost výkonu na to, aby rekord potvrdil.

Norský netvor s motorem z Corvette

O pár let později překonal Hondu norský tým se sekačkou Viking/STIHL, která měla motor GM LS1 – ten používají například některé modely Chevrolet Corvette. S mohutným americkým osmiválcem poskočila vpřed a vytáhla rychlost až na 215,6 km/h, a tím ukradla Hondě její titul.


Mohlo by vás zajímat: Díky čemu se prototyp Honda E dostal do výroby?

Honda vrací úder

Možná přemýšlíte, jestli můžeme stroji, který jezdí přes 200 km/h ještě říkat sekačka, ale to teď není důležité. Důležité jsou tři roky trvající přípravy společnosti Honda. Její plán počítá s motorem z motocyklu – tentokrát 999ccm, který pochází ze superbiku Fireblade SP. S V8 z Chevrolet Corvette se nemůže rovnat, ale 190koňový vysokootáčkový řvoun by měl stačit na to, aby poslal druhou sekačku Mean Machine až na 240 km/h, což je cílová rychlost pro toto šílené monstrum.

Sekačka musí sekat

Pokud vás to nedojalo, je tu ještě jedna podmínka pro zápis oficiálního rychlostního rekordu do Guinessovy knihy. Stroj totiž musí opravdu fungovat jako sekačka na trávu, takže zatímco se vozidlo řítí rychlostí, která některým letadlům stačí na to, aby se dostala do vzduchu, pod podvozkem se mu točí ostří z uhlíkových vláken. Není to tak trochu děsivé? Měli byste odvahu vylézt na tuto bláznivou sekačku a jet dvoustovkou, zatímco pod vámi by se točily ostré čepele

Diskuze Vstoupit do diskuze
86 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články