Amsterdam do roku 2030 vykáže z města auta a motorky se spalovacími motory

                   

Dieselová vozidla starší 15 let budou vykázána z města v příštím roce, což bude prvním krokem opatření proti znečištění. Analýzy tvrdí,že znečištění zkracuje život obyvatel nizozemské metropole o jeden roku. Od roku 2030 bude v Amsterdamu zakázána jízda automobilů a motocyklů poháněných benzínem nebo naftou. Městská rada plánuje postupné změny v rámci snahy o vyčištění znečištění ovzduší, které úřady viní ze zkrácení délky života obyvatel města o celý jeden rok.

„Znečištění je často tichý zabiják a je jedním z největších zdravotních rizik v Amsterdamu,“ řekl radní odpovědný za městský provoz, Sharon Dijksma když oznámil rozhodnutí rady.

Do 11 let Amsterdam bez emisí

Od příštího roku budou naftová vozidla, která jsou starší 15 let, zakázána v rámci okruhu A10 kolem hlavního města Nizozemska. Veřejné autobusy, které emitují výfukové plyny, již od roku 2022 nevstoupí do centra města. Do roku 2025 bude tento zákaz rozšířen na rekreační plavidla na jeho vodách, mopedy a lehké mopedy. Veškerý provoz v zastavěné oblasti musí být do roku 2030 v rámci akčního plánu Clean Air bez emisí.

iZdroj fotografie:

Dieselová vozidla starší 15 let budou vykázána z města v příštím roce, což bude prvním krokem opatření proti znečištění. Analýzy tvrdí,že znečištění zkracuje život obyvatel nizozemské metropole o jeden roku. Od roku 2030 bude v Amsterdamu zakázána jízda automobilů a motocyklů poháněných benzínem nebo naftou. Městská rada plánuje postupné změny v rámci snahy o vyčištění znečištění ovzduší, které úřady viní ze zkrácení délky života obyvatel města o celý jeden rok.

„Znečištění je často tichý zabiják a je jedním z největších zdravotních rizik v Amsterdamu,“ řekl radní odpovědný za městský provoz, Sharon Dijksma když oznámil rozhodnutí rady.

Do 11 let Amsterdam bez emisí

Od příštího roku budou naftová vozidla, která jsou starší 15 let, zakázána v rámci okruhu A10 kolem hlavního města Nizozemska. Veřejné autobusy, které emitují výfukové plyny, již od roku 2022 nevstoupí do centra města. Do roku 2025 bude tento zákaz rozšířen na rekreační plavidla na jeho vodách, mopedy a lehké mopedy. Veškerý provoz v zastavěné oblasti musí být do roku 2030 v rámci akčního plánu Clean Air bez emisí.

Město plánuje přimět své obyvatele k přechodu na elektrická a vodíková auta tím, že nabídne nabíjecí stanice každému kupci takového vozidla. Očekává se, že v následujících letech vzroste trh s použitými elektrickými vozy. Do roku 2025 bude zapotřebí 16 000 až 23 000 nabíjecích stanic, aby byl projekt životaschopný – současných 3 000 nabíjecích stanic ve městě určitě nebude stačit.


Mohlo by vás zajímat: Díky čemu se prototyp Honda e dostal do výroby, na jaké zákazníky chce cílit a kolik bude stát?

Z velké části kvůli silnému provozu ve městech Amsterdamu, Maastrichtu a Rotterdamu je znečištění ovzduší v Nizozemsku horší než povolení dle evropských pravidel. Existují obavy, že emise oxidu dusičitého a částic způsobují respirační onemocnění.

Opatření prý nejvíce zasáhne chudší vrstvy

Asociace Rai, lobbistická skupina automobilového průmyslu, tento plán odsoudila jako bizarní a regresivní. Jeho mluvčí řek, že „Mnoho desítek tisíc rodin, které nemají peníze na elektrické auto, bude brzy zanecháno napospas. Kvůli tomu bude Amsterdam městem bohatých. „Očekáváme, že v roce 2030 bude asi jedna třetina automobilů elektrická. Ale stále tady bude také spousta lidí, kteří si to nebudou moci dovolit. “

V lednu 2018 vyzvala nizozemská rada pro zdravotnictví vládu, aby vypracovala ambiciózní strategii na zlepšení kvality ovzduší v Nizozemsku a upozornila na to, že „hromadné znečištění“ by v zemi způsobilo závažné zdravotní problémy. Městské úřady a vlády po celém světě směřují k vytlačování automobilů, které produkují emise skleníkových plynů, z ulic.

V loňském roce začal Madrid omezovat přístup benzínovým vozidlům vyrobeným před rokem 2000 a vznětovým motorům vyrobeným před rokem 2006. Řím se zavázal vykázat naftu z centra města do roku 2024.

Dánská vláda uvedla, že chce zakázat prodej nových benzínových a naftových vozidel od roku 2030 a hybridních vozidel od roku 2035.

Město plánuje přimět své obyvatele k přechodu na elektrická a vodíková auta tím, že nabídne nabíjecí stanice každému kupci takového vozidla. Očekává se, že v následujících letech vzroste trh s použitými elektrickými vozy. Do roku 2025 bude zapotřebí 16 000 až 23 000 nabíjecích stanic, aby byl projekt životaschopný – současných 3 000 nabíjecích stanic ve městě určitě nebude stačit.


Mohlo by vás zajímat: Díky čemu se prototyp Honda e dostal do výroby, na jaké zákazníky chce cílit a kolik bude stát?

Z velké části kvůli silnému provozu ve městech Amsterdamu, Maastrichtu a Rotterdamu je znečištění ovzduší v Nizozemsku horší než povolení dle evropských pravidel. Existují obavy, že emise oxidu dusičitého a částic způsobují respirační onemocnění.

iZdroj fotografie:

Dieselová vozidla starší 15 let budou vykázána z města v příštím roce, což bude prvním krokem opatření proti znečištění. Analýzy tvrdí,že znečištění zkracuje život obyvatel nizozemské metropole o jeden roku. Od roku 2030 bude v Amsterdamu zakázána jízda automobilů a motocyklů poháněných benzínem nebo naftou. Městská rada plánuje postupné změny v rámci snahy o vyčištění znečištění ovzduší, které úřady viní ze zkrácení délky života obyvatel města o celý jeden rok.

„Znečištění je často tichý zabiják a je jedním z největších zdravotních rizik v Amsterdamu,“ řekl radní odpovědný za městský provoz, Sharon Dijksma když oznámil rozhodnutí rady.

Do 11 let Amsterdam bez emisí

Od příštího roku budou naftová vozidla, která jsou starší 15 let, zakázána v rámci okruhu A10 kolem hlavního města Nizozemska. Veřejné autobusy, které emitují výfukové plyny, již od roku 2022 nevstoupí do centra města. Do roku 2025 bude tento zákaz rozšířen na rekreační plavidla na jeho vodách, mopedy a lehké mopedy. Veškerý provoz v zastavěné oblasti musí být do roku 2030 v rámci akčního plánu Clean Air bez emisí.

Město plánuje přimět své obyvatele k přechodu na elektrická a vodíková auta tím, že nabídne nabíjecí stanice každému kupci takového vozidla. Očekává se, že v následujících letech vzroste trh s použitými elektrickými vozy. Do roku 2025 bude zapotřebí 16 000 až 23 000 nabíjecích stanic, aby byl projekt životaschopný – současných 3 000 nabíjecích stanic ve městě určitě nebude stačit.


Mohlo by vás zajímat: Díky čemu se prototyp Honda e dostal do výroby, na jaké zákazníky chce cílit a kolik bude stát?

Z velké části kvůli silnému provozu ve městech Amsterdamu, Maastrichtu a Rotterdamu je znečištění ovzduší v Nizozemsku horší než povolení dle evropských pravidel. Existují obavy, že emise oxidu dusičitého a částic způsobují respirační onemocnění.

Opatření prý nejvíce zasáhne chudší vrstvy

Asociace Rai, lobbistická skupina automobilového průmyslu, tento plán odsoudila jako bizarní a regresivní. Jeho mluvčí řek, že „Mnoho desítek tisíc rodin, které nemají peníze na elektrické auto, bude brzy zanecháno napospas. Kvůli tomu bude Amsterdam městem bohatých. „Očekáváme, že v roce 2030 bude asi jedna třetina automobilů elektrická. Ale stále tady bude také spousta lidí, kteří si to nebudou moci dovolit. “

V lednu 2018 vyzvala nizozemská rada pro zdravotnictví vládu, aby vypracovala ambiciózní strategii na zlepšení kvality ovzduší v Nizozemsku a upozornila na to, že „hromadné znečištění“ by v zemi způsobilo závažné zdravotní problémy. Městské úřady a vlády po celém světě směřují k vytlačování automobilů, které produkují emise skleníkových plynů, z ulic.

V loňském roce začal Madrid omezovat přístup benzínovým vozidlům vyrobeným před rokem 2000 a vznětovým motorům vyrobeným před rokem 2006. Řím se zavázal vykázat naftu z centra města do roku 2024.

Dánská vláda uvedla, že chce zakázat prodej nových benzínových a naftových vozidel od roku 2030 a hybridních vozidel od roku 2035.

Opatření prý nejvíce zasáhne chudší vrstvy

Asociace Rai, lobbistická skupina automobilového průmyslu, tento plán odsoudila jako bizarní a regresivní. Jeho mluvčí řek, že „Mnoho desítek tisíc rodin, které nemají peníze na elektrické auto, bude brzy zanecháno napospas. Kvůli tomu bude Amsterdam městem bohatých. „Očekáváme, že v roce 2030 bude asi jedna třetina automobilů elektrická. Ale stále tady bude také spousta lidí, kteří si to nebudou moci dovolit. “

iZdroj fotografie:

Dieselová vozidla starší 15 let budou vykázána z města v příštím roce, což bude prvním krokem opatření proti znečištění. Analýzy tvrdí,že znečištění zkracuje život obyvatel nizozemské metropole o jeden roku. Od roku 2030 bude v Amsterdamu zakázána jízda automobilů a motocyklů poháněných benzínem nebo naftou. Městská rada plánuje postupné změny v rámci snahy o vyčištění znečištění ovzduší, které úřady viní ze zkrácení délky života obyvatel města o celý jeden rok.

„Znečištění je často tichý zabiják a je jedním z největších zdravotních rizik v Amsterdamu,“ řekl radní odpovědný za městský provoz, Sharon Dijksma když oznámil rozhodnutí rady.

Do 11 let Amsterdam bez emisí

Od příštího roku budou naftová vozidla, která jsou starší 15 let, zakázána v rámci okruhu A10 kolem hlavního města Nizozemska. Veřejné autobusy, které emitují výfukové plyny, již od roku 2022 nevstoupí do centra města. Do roku 2025 bude tento zákaz rozšířen na rekreační plavidla na jeho vodách, mopedy a lehké mopedy. Veškerý provoz v zastavěné oblasti musí být do roku 2030 v rámci akčního plánu Clean Air bez emisí.

Město plánuje přimět své obyvatele k přechodu na elektrická a vodíková auta tím, že nabídne nabíjecí stanice každému kupci takového vozidla. Očekává se, že v následujících letech vzroste trh s použitými elektrickými vozy. Do roku 2025 bude zapotřebí 16 000 až 23 000 nabíjecích stanic, aby byl projekt životaschopný – současných 3 000 nabíjecích stanic ve městě určitě nebude stačit.


Mohlo by vás zajímat: Díky čemu se prototyp Honda e dostal do výroby, na jaké zákazníky chce cílit a kolik bude stát?

Z velké části kvůli silnému provozu ve městech Amsterdamu, Maastrichtu a Rotterdamu je znečištění ovzduší v Nizozemsku horší než povolení dle evropských pravidel. Existují obavy, že emise oxidu dusičitého a částic způsobují respirační onemocnění.

Opatření prý nejvíce zasáhne chudší vrstvy

Asociace Rai, lobbistická skupina automobilového průmyslu, tento plán odsoudila jako bizarní a regresivní. Jeho mluvčí řek, že „Mnoho desítek tisíc rodin, které nemají peníze na elektrické auto, bude brzy zanecháno napospas. Kvůli tomu bude Amsterdam městem bohatých. „Očekáváme, že v roce 2030 bude asi jedna třetina automobilů elektrická. Ale stále tady bude také spousta lidí, kteří si to nebudou moci dovolit. “

V lednu 2018 vyzvala nizozemská rada pro zdravotnictví vládu, aby vypracovala ambiciózní strategii na zlepšení kvality ovzduší v Nizozemsku a upozornila na to, že „hromadné znečištění“ by v zemi způsobilo závažné zdravotní problémy. Městské úřady a vlády po celém světě směřují k vytlačování automobilů, které produkují emise skleníkových plynů, z ulic.

V loňském roce začal Madrid omezovat přístup benzínovým vozidlům vyrobeným před rokem 2000 a vznětovým motorům vyrobeným před rokem 2006. Řím se zavázal vykázat naftu z centra města do roku 2024.

Dánská vláda uvedla, že chce zakázat prodej nových benzínových a naftových vozidel od roku 2030 a hybridních vozidel od roku 2035.

V lednu 2018 vyzvala nizozemská rada pro zdravotnictví vládu, aby vypracovala ambiciózní strategii na zlepšení kvality ovzduší v Nizozemsku a upozornila na to, že „hromadné znečištění“ by v zemi způsobilo závažné zdravotní problémy. Městské úřady a vlády po celém světě směřují k vytlačování automobilů, které produkují emise skleníkových plynů, z ulic.

V loňském roce začal Madrid omezovat přístup benzínovým vozidlům vyrobeným před rokem 2000 a vznětovým motorům vyrobeným před rokem 2006. Řím se zavázal vykázat naftu z centra města do roku 2024.

Dánská vláda uvedla, že chce zakázat prodej nových benzínových a naftových vozidel od roku 2030 a hybridních vozidel od roku 2035.

Diskuze Vstoupit do diskuze
67 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články