Koupě ojetiny je něco zcela běžného. Ne vždy se může tento krok vyplatit. Toto je přehled 5 věcí, které mohou způsobit problémy. Mnoho z nich je běžnou součástí moderních aut, což případným kupujícím může dělat vrásky na čele. Co konkrétně může o současných ojetin způsobovat budoucí problémy? Podívejte se.
Start-stop systém
Najdete ho v mnoha moderních autech. Jeho úkolem je šetřit palivo, ale hlavně ovzduší. Dá se říci, že je jedním z dalších ekologických nesmyslů. Start-stop systém při stání vypíná motor a při rozjezdu ho zase nastartuje. V první řadě zde rostou rizika související s tím, že se objeví nějaká závada, na které má tento systém přímý vliv. Také nelze zapomínat na to, že autobaterie pro vozy vybavené tímto systémem je podstatně dražší než klasická.
Adaptivní odpružení
Zní to jako zajímavá výhoda a velké plus. I proto systém adaptivního odpružení často využívají automobilky u svých prestižních modelů. Ano, pohodlí je díky němu podstatně věští. Zároveň je zde i nemalé riziko budoucích potíží. Pokud se objeví závada, není její oprava nijak levná. V porovnání s běžným odpružením je mnohonásobně vyšší.
Dvouspojková převodovka
Další věci, která je stále častější v moderních vozech. Ano, i tady jsou jasné výhody, jako je komfortnější řazení během jízdy. Nutno však připomínat i problémy. Dvouspojková převodovka nemusí mít až tak dobrou životnost jako klasická. Mnozí uvádějí, že se první problémy mohou objevovat už při 200 000 kilometrech. U ojetiny tedy dost zásadní problém.
Přímé vstřikování benzínu
Výhody jsou nesporné. Auto je ekonomičtější, auto má lepší dynamiku a také může být mnohem ekologičtější. Stejně tak ale může být budoucím problémem. Hlavní komplikací při přímém vstřikování benzínu může být tvorba uhlíkových usazenin v motoru. Podle některých se mohou první potíže objevit už při nájezdu 100 000 kilometrů. A to je u ojetin celkem málo.
Turba
V minulosti byla turba používána hlavně u sportovnějších automobilů, kde byla patrná snaha o dosažení maximálního možného výkonu. Nyní je tomu jinak. Systémy jako biturbo nebo twinturbo se objevují už i u víceméně standardních vozidel. Turbo se také stává součástí motorů s malým objemem, jelikož jim dokážou nabídnout potřebný výkon. Rizika jsou zde celkem pochopitelná. Jde o další prvek který se může časem opotřebovat a případná výměna není nic levného.