Jednání o limitu německých dálnic u konce. Neomezená rychlost zůstává

                   

Německé dálnice jsou celosvětovou výjimkou, jelikož jsou jediné na světě, kde není nijak omezován rychlostní limit. Tedy až na několik úseků, kde jsou umístěny značky upravující rychlost. Tam kde nejsou může jet řidič tolik, kolik uzná za vhodné. I proto mnoho lidí se zájmem sledovalo, kam až dojde jednání o případném omezení rychlostí na německých dálnicích.

Jednání jsou u konce. Rychlost zůstává neomezená

Jednání nebyla jednoduchá a nebyla plná jenom různých argumentů, ale byla také plná emocí. Německá strana Die Grünen (Strana Zelených) přišla s návrhem na schválení omezení rychlosti na německých dálnicích. A to na rychlost 130 kilometrů v hodině, která je běžná v celé řadě dalších zemí Evropy.

Výsledné hlasování však ukázalo to, že ani zákonodárci nechtějí rychlost na místních dálnicích nijak omezovat. Nevidí k tomu žádné velké důvody. I proto bylo 498 poslanců proti návrhu omezení rychlosti. Pro bylo 126 hlasujících a 7 se hlasování zdrželo. Milovníci rychlé jízdy a ti, kteří chtějí vyzkoušet výkon svého auta tak mohou stále mířit na západ, kde lze plynový penál beztrestně sešlápnout až k podlaze.

Tlak ze strany ochránců přírody

Argumentovalo se samozřejmě celkovou bezpečností, kdy může mít vyšší rychlost fatální následky. To ale nebyla jediná argumentace, protože se hodně mluvilo také o ochraně přírody. Však to byla také místní Die Grünen, která zákon navrhla. Ve prospěch zákona také mluvila ministryně životního prostředí Svenja Schulze.

Nakonec nebyly argumenty k ničemu. Je sice pravdou, že Německu velmi záleží na ochraně přírody a dokládají to jak počty elektromobilů a hybridů v ulicích, tak třeba i zákazy vjezdu starších dieselů, nebo emisní plakety nutné ve velkých městech. Neomezené dálnice jsou však něčím, co přímý vliv na znečištění až tak nemá. Auto sice spaluje více paliva, ale daný úsek projede rychleji a výsledek jeho vlivu není až tak markantní, aby se musely nařizovat jakákoliv omezení.

Diskuze Vstoupit do diskuze
94 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články