Tímto si nevědomky ničíme své auto. Špatně řadíme, tankujeme i brzdíme

                   

Od auta očekáváme, aby nám vydrželo co nejdéle. Ne vždy na to má vliv samotná automobilka a provedení vozu. Velmi často životnost auta ovlivňujeme i my sami. A to tím, jak jezdíme a jak se auto staráme. Čím si ho nevědomky ničíme? Podívejte se.

Ostré brzdění

Pokud jezdíte takzvaně stylem brzda-plyn, není to pro vaše auto nijak ideální. Sice se doporučuje brzdit intenzivněji a nestát desítky vteřin na brzdě, ale pokud ji před křižovatkou prudce sešlápnete skoro až k podlaze, rozhodně tím svému auto neprospějete. Prudkým brzděním můžete riskovat nerovnoměrné opotřebení kotoučů i riziko srážky, kdy ten za vámi nedobrzdí.

Špatné palivo

Tankovat správně, to je dnes oříšek. Obecně jsou doporučovány spíše osvědčené benzinové pumpy než ty malé, pochybné, na podivných místech. Také hleďte na to, jaké palivo vlastně tankujete. Mnozí se snaží ušetřit a záměrně berou palivo s nižším oktanovým číslem. Toto je však kontraproduktivní postup, který nadělá více škody než užitku. Místo úspor přijdou výdaje.

Ježdění špinavým autem

I tímto si lze ničit svůj vůz? Samozřejmě. Veškeré nečistoty, které na vašem voze máte, nějakým způsobem působí na karoserii. Tím může dojít k jejímu poškození. Je prokázáno, že vozy, které jsou pravidelně myté a voskované jsou mnohem méně náchylné na vznik koroze, než ty, o kterých se majitelé nestarají. A hlavně potom v zimě.

Agresivní řazení

Někdo si v autě připadá jako závodník, a tak se snaží řadit vždy co nejrychleji. Agresivně, rychle, prudce, často s využitím velké síly k tomu, aby poslal řadicí páku na to správné místo. I to je špatné chování, kterým si poškozujete auto. Řazení by mělo být, pokud možno plynulé, bez velké intenzity. Správná rychlost bude zařazena i bez toho, abyste ji tam takzvaně rvali.

Stání na spojce

Dojedete na křižovatku, kde svítí červen a vy jednou nohou zůstáváte stát na spojce? A k tomu všemu máte ještě zařazenou rychlost? Nic dobrého. Správné je dojet, sešlápnout spojku a vyřadit na neutrál. Při rozjezdu opět klasicky zařadit a vyrazit.

Jízda s prázdnou nádrží

I ta může být pro vaše auto problémová. V první řadě proto, že je zde vyšší pravděpodobnost toho, že nečistoty z nádrže proniknou do vašeho palivového systému. Druhým rizikem může být i to, že vám palivo dojde úplně. Ani to není pro vaše auto nic dobrého.

Špatný tlak v pneumatikách

Ovlivňuje nejenom spotřebu, nebo jízdní vlastnosti vašeho auta. Ovlivňuje také to, jak se pneumatiky sjíždí. Když jsou špatně nahuštěny, mohou vydržet podstatně méně a vy musíte koupit nové.

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články