Jeep chystá elektrifikaci modelů. Klasický pohon 4×4 je v ohrožení

                   

Když se řekne Jeep, každý si pochopitelně představí auto, které zvládne téměř jakýkoliv terén. Za pár let už si dost možná budeme představovat něco jiného a na tuto dobu budeme vzpomínat jako na tu, kdy terénní auto jezdilo na klasické palivo. Co tím chceme říci? Že i Jeep začne procházet elektrifikací. A tak zatímco nyní si řada majitelů vezme do nepřístupného terénu kanystr s benzínem, za pár let tomu bude dost možná elektrocentrála, která zajistí dobití daného vozidla.

V plánu je postupná elektrifikace

Už i Jeep plánuje využívat ve svých vozech elektřinu. Nebude to hned, nebude to najednou, ale tato cesta je potvrzena. Bude docházet k postupné elektrifikaci a jako první se jí mají dočkat modely Jeep Renegade a Jeep Compass. Ty bude možné objednat už od začátku příštího roku, přičemž auta budou dostupná zhruba v jeho polovině. Obě auta budou mít stejnou pohonnou jednotku a stanou se tak prvními v historii značky, které nebudou využívat jenom klasické palivo, ale právě dnes tolik diskutovanou elektřinu.

Co bude pod kapotou?

Pokud vás zajímá, jak má elektrifikace u Jeepu vypadat, podíváme se na danou dvojici prvních modelů. Ty mají mít pod kapotou benzinový motor o objemu 1,3 litrů, s výkonem 180 koní. Ten bude pohánět výhradně jenom přední nápravu. O pohon té zadní se bude starat elektromotor o výkonu 60 koní. Ten bude pochopitelně poháněný elektřinou z baterií, které budou součástí vozů. Tu bude možné dobíjet a na jedno plné nabití by měla zvládnout nabídnout nájezd až 50 kilometrů, čistě na elektřinu, bez použití spalovacího motoru.

Jak to bude s pohonem čtyř kol?

Nabízí se otázka, jak tomu bude reálně s pohonem 4 kol, pokud se baterie vybije? Podle Jeepu se není třeba bát. I když baterie bude ukazovat 0 procentní stav, stále v ní ještě bude zhruba 20 procent energie právě na to, aby v náročnějších podmínkách nabídla možnost pohonu 4×4. Otázkou je, zda to bude dostačovat.

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články