Audi projde radikální změnou. Chce dát sbohem mechanickým tlačítkům

                   

Mechanická tlačítka v interiérech aut možná mohou lehce kazit celkový designový dojem, ale na druhou stranu mají své praktické přednosti. Když cokoliv potřebujete, stačí natáhnout ruku k příslušnému tlačítku – a funkce je zapnuta, vypnuta, nebo nastavena dle potřeby. Přesto jsou automobilky, které by rády od mechanických tlačítek upustili. Tento záměr nyní zveřejnilo Audi.

Doba dotykových obrazovek

Obrazovky v autech už dávno nejsou určené jenom k tomu, abychom na nich spustili navigaci či naladili rádio. Jsou vozidla, kde se bez této obrazovky neobejdeme a musíme vše řešit výhradně přes ní. Ideálním zástupcem takových aut může být třeba Tesla Model S, kde kromě centrální obrazovky nenajdete téměř nic. A tak zatímco běžně bychom stiskli mechanický knoflík, takto je nutností prostřednictvím menu najít příslušnou funkci a aktivovat ji. Co by bylo aktivované nebo deaktivované za zlomek vteřiny řešíme třeba i půl minuty.

Tento stav má pochopitelně i velký negativní vliv na bezpečnost. Lidé jsou při nastavování různých funkcí zahleděny do displeje a nesledují, co se kolem nich děje. Proto nemusí být odstranění mechanických tlačítek vždy dobrý směr. I když v Audi mají jiný názor. A zmíněna byla i ona spekulovaná bezpečnost.

Audi nechce zůstávat jenom u dotykové obrazovky

Vraťme se k Audi a k záměru automobilky zcela opustit klasická mechanická tlačítka. Na toto téma se vyjádřil Marc Lichte, který je zodpovědný za design vozu a je to pochopitelně jedna z hlavních osob, která by mechanická tlačítka nejraději vytlačila, jelikož mohou interiér lehce hyzdit. Podle něho však absence mechanických tlačítek nemusí nutně znamenat jenom to, že budeme vše volit prostřednictvím displeje. Doba jde stále kupředu, a tak se mohou začít využívat třeba hlasové povely, nebo také gesta. V praxi by to mohlo vypadat i tak, že by řidič nemusel dát ani ruce z volantu a pomocí gest, nebo prostřednictvím různých chytrých asistentů by zadal svůj požadavek a auto by ho splnilo.

Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články