Žádné auto nebudeme mít věčně. Kdy je správná doba na jeho prodej? Když nastane některá z těchto situací. Najednou vám už auto nemusí vyhovovat, nebo vám dokonce přinese samé problémy. Zbavte se ho, dokud to jen jde. Kdy přichází ta pravá chvíle?
Vyšší spotřeba
Zjišťujete, že vaše auto začíná mít vyšší spotřebu paliva než dříve. A zároveň vidíte, že nové modely ji mají i o několik litrů na sto nižší? Ideální chvíle k tomu, abyste pro svůj současný model vozu našli kupce, koupili něco nového a jezdili úsporněji.
Konec záruky
Máte auto spíše jako spotřební zboží? Prodejte ho ještě před koncem záruční doby. Klidně to může být i necelých pět let od vaší koupě, protože tato záruka není nic výjimečná. Proč nečekat delší dobu? Nikdy nevíte, co se s vozem stane. A nejednou už musíte opravy hradit z vlastní kapsy.
Nehoda
Způsobili jste s vozem nehodu? Nebo do vás někdo naboural? Dobrý důvod se vozu zbavit. To proto, že nemusí být až tak bezpečné, nehledě na skryté problémy, které nehoda způsobil. Zároveň není dobré tajit, že je auto bourané. Může vám to způsobit řadu budoucích problémů.
Stáří
Vozový park v České republice je jeden z nejstarších v Evropě. To jenom ukazuje, že si necháváme vozy doslova do poslední chvíle. Na konec jeho životnosti raději nečekejte. Když už má úctyhodný věk, raději ho pošlete dále a kupte si něco lepšího. Spolehlivějšího i bezpečnějšího.
Možnost výhodné koupě
Jsou to třeba různé dotace, či zvýhodněné akce automobilky. V minulosti to bylo třeba i šrotovné. Toto všechno jsou důvody, proč stávající vůz prodat a vyrazit si koupit nový. Rozhodně se vám to vyplatí více, než když budete nějaký ten čas váhat.
Založení rodiny
Ve dvou vám plně stačí malé auto. Co ale ve chvíli, kdy zakládáte rodinu? Také nejvyšší čas poslat stávající model dále a koupit ten, který vám bude více vyhovovat. Hlavně ať je dostatečně velký pro vás i vaše věci.
Lepší postavení
Daří se vám v podnikání? Byli jste povýšeni v práci? Auto je pro někoho společenským statutem. Pokud souhlasíte, i to je důvod, proč vyměnit stávající model za něco lepšího. Tím lze udělat i pozitivní dojem.