Vybíráte ojetinu a stále se nechcete vzdát nafty? Pokud hledáte dieselový motor, který bude dostatečně výkonný, kvalitní a také nabídne optimální spotřebu, podívejte se na naše tipy. Zmapovali jsme trh ojetiny a vybrali to, s čím rozhodně nešlápnete vedle.
2,0 HDI – PSA
I když o francouzských autech obecně koluje celá řada mýtů, ne vždy jsou symbolem nekvality. Pokud hledáte naftový dvoulitr, určitě sáhněte po tomto čtyřválci, který se na trhu objevil už v roce 1998. V roce 2003 se představila jeho modernizovaná verze, která mimo jiné nabízí také širokou škálu výkonů, které začínají na 136 koních a končí až na výkonu 180 koní.
2,0 JTD – Fiat
Poprvé byla tato motorizace představena v roce 2008 a od té doby byla součástí hned několika vozidel, a to nejenom značky Fiat, ale také značek Alfa Romeo, nebo Lancia. Motor splňuje normu Euro 5, má přímé vstřikování paliva a již také povinný filtr pevných částic. Rozhodně se nejedná o špatnou volbu, pokud hledáte dobrý dvoulitrový diesel.
2,0 dCi – Renault
Motorizace 2,0 dCi měla být nástupcem předchozího motoru 1,9 dCi, ke které se vázala řada problémů. Dvoulitr měl být tím motorem, kde jsou problémy vyřešeny a kde bude jistotou hlavně spolehlivost. Motor se na trhu poprvé objevil v roce 2005 a podle konkrétního modelu se lišil také jeho výkon. Ten byl od 130 až po 180 koní. S tímto motorem lze pořídit jako vozy Renault, tak i vozy Nissan.
2,0 CRDi – Kia / Hyundai
Ani korejská dvoulitrová nafta rozhodně není nijak špatná. Motor se na trhu poprvé objevil už v roce 2001 kdy byl k dispozici právě v modelech Hyundai i Kia. K dispozici jsou tři výkonnostní varianty, a to s nabídkou 113, dále 125 a nejvíce 140 koní.
2,0 TDI – Volkswagen
Známý a vyhledávaný naftový motor, který si získal popularitu jak pro svůj výkon, tak samozřejmě i pro svou spolehlivost i nízké provozní náklady. I když první motorizace trpěly několika problémy, s postupem času byly vylepšovány, a tak můžeme říci, že ty, které byly uvedeny na trh po roce 2012 rozhodně nejsou v ničem špatné. Motor má dobrou dynamiku a nezklame ani jeho spotřeba.
2,0 d – BMW
Poslední naftový dvoulitr, který si představíme jako dobrou volbu, je motor, který pochází od BMW. První čtyřválec tohoto typu byl pod kapotou již v roce 1998. K dispozici byly dvě výkonové verze. Klasický motor byl následně modernizován a nahrazen přímým vstřikováním paliva, díky čemuž se také zvýšil počet výkonnostních variant, kdy bylo možné získat motorizaci s výkonem od 115 až po 163 koní.