Jsou sice lidí, kteří berou automobil jako člena rodiny a starají se o něj ve dne, v noci, ale většina řidičů taková není.
Mají auto jako běžný dopravní prostředek, který je přepraví z bodu A do bodu B. A tak se vozu příliš nevěnují, což se může negativně podepsat na jeho technickém stavu.
Analýza je alarmující
V sousedním Polsku proběhla analýza, při které se otestovalo celkem 6 500 vozidel. Tato analýza měla ukázat, jak jsou na tom vozy v rámci svého technického stavu a jak o ně majitelé pečují. A výsledek? Ten lze označit za doslova alarmující.
Kapaliny
Ve více než polovině otestovaných vozidel musela být vyměněna brzdová kapalina, která mnohdy nebyla měněna od doby pořízení vozu. Též se objevovaly problémy s ostatními kapalinami ve voze, a to ať už šlo o jejich nekvalitu a stáří, nebo o to, že jí nebyl dostatek. Zkrátka nebyly kontrolovány.
Akumulátor
I tady téměř polovina řidičů zcela podcenila stav svého akumulátoru. Ve 45 procentech by měl být buď dobitý, nebo dokonce vyměněný, jelikož jeho stav neodpovídal tomu, co by bylo potřeba k bezproblémovému nastartování vozu. Zvláště v zimě se může nedostatečná péče o akumulátor vymstít tím, že nenastartujete.
Řízení
I tady řidiči nedbají technického stavu svého vozu. Různé defekty řízení byly zaznamenány na 44 procentech testovaných vozů. A je toho skutečně celá řada, například od špatně seřízené geometrie vozu, přes špatně fungující posilovač, po další problémy, jako jsou třeba technické závady.
Pneumatiky
I ty jsou podceňovány, přitom jsou tím jediným, co spojuje naše auto s vozovkou. Čtvrtina řidičů nemá ve svých pneumatikách správný tlak. Ten je nejenom nižší, ale mnohdy i zbytečně vyšší. Celých 20 procent řidičů dokonce jezdí i na pneumatikách opotřebovaných, které nemají dostatečnou hloubku dezénu.
Světla
I problémy se světly jsou stále častější. Týkající se celé čtvrtiny řidičů. Největším problémem je hlavně špatné seřízení světel, které buď oslňují protijedoucí řidiče, nebo nedostatečně osvětlují vozovku před námi.