Žijeme v domě, kdy je rozpoznání závady pro mechaniky celkem jednoduché. To proto, že dané vozidlo takzvaně napojí na diagnostiku a počítačový program jim během chvíle řekne, co auto hlásí za závadu a co je třeba vyřešit. Tím se výrazně zkrátí doba potřebná k odhalení závady a tím klesnou i náklady na servis.
Lze to i bez diagnostiky
Existují ale i situace, kdy je možné problémy rozeznat i bez diagnostiky. Pokud nemáte k dispozici potřebné vybavení, není vždy nutné jezdit do servisu. Odhalit problém se dá jednoduše pomocí kódů, kterými auto označuje problém. A každý kód znamená něco jiného.
Jak zjistit problém u manuálu?
Pokud máte auto s manuální převodovkou, je to velmi jednoduché. Sešlápněte pedál plynu, současně také pedál brzdy a otočte klíčkem. Dejte ho do takzvané první polohy. Následně by mělo dojít k tomu, že se na displeji palubního počítače zobrazí jednotlivé chybové kódy. Ty si zapište, nebo si je samozřejmě můžete vyfotit.
Jak zjistit problém u automatu?
Pokud máte auto s automatem, je postup také celkem jednoduchý. I tady je třeba sešlápnout najednou jak brzdu, tak i plyn. Potom také otočíte klíčkem, ale tak, aby byl v první poloze. V tuto chvíli nastavte na řadicí páce polohu D neboli Drive. Následně klíček dáte do nulté polohy a potom znovu do polohy první. V tu chvíli by se vám měly zobrazit chybové kódy.
Jak s nimi naložit?
Ideální je porovnat je samozřejmě s tím, co vám o kódech říká manuál. Než do něho nahlédnete, je dobrý vědět i to, že kódy ECN mají i své dělení. Písmeno B značí problém s karoserií, písmeno C s podvozkem, písmeno P s motorem a převodovkou a písmeno U s elektronikou. Už při zobrazení kódu orientačně víte, o jaký přibližný problém se jedná a čeho se bude týkat. Dále už je kód obvykle číselný a jeho význam je vhodné najít právě v manuálu od vašeho vozu. Pokud už ho nemáte, zapátrejte na internetu.