Když se podíváme na papírové zrychlení vozidel, jaké má buď Tesla Model S, nebo elektrický Porsche Taycan, musíme uznat, že jde v obou případech o ohromující čísla. Ten pocit, kdy se sešlápne plyn a auto vyrazí kupředu, je téměř nepopsatelný. Co se však stane v případě, kdy si toto zrychlení budete chtít zopakovat? A potom ještě několikrát? U Porsche se nic nestane, zatímco Tesle bude výkon rapidně klesat.
Test obou vozidel
Se zajímavým zjištěním přišel časopis American Car and Driver, který se rozhodl otestovat zrychlení obou vozidel. Tedy vozu Tesla Model S Performance a dále vozu Porsche Taycan Turbo S. Testováno bylo zrychlení z nuly na 60 mil na vzdálenosti čtvrt míle. Po opakovaných testech se přišlo na celkem znepokojující fakt, který se týkal Tesly.
Výrazný pokles výkonu
Při prvním zrychlení bylo vše v pořádku a vozy dosáhly víceméně papírových hodnot. Tedy opravdu až ohromujícího zrychlení. A co se stalo při druhém, třetím a dalším testu? U Porsche Taycan Turbo S v podstatě nic. Výkon vozu byl víceméně konstantní a zrychlení bylo až na pár drobných odchylek stále velmi podobné.
To Tesla Model S Performance ukázala jednu slabinu. První dva testy byly víceméně podobné, ale s jakýmkoliv dalším už došlo k tomu, že výkon vozu klesal, což se podepsalo také na mnohem delším zrychlení na požadovaných 60 mil v hodině. Čas potřebný k dosažení této rychlosti byl v některých případech až téměř trojnásobný.
Proč se to děje?
Nabízí se jedno vysvětlení, které je spojeno s použitým softwarem vozu Tesla Model S Performance. Ten může touto úpravou chránit baterii vozu před nadměrným zatížením, ke kterému při testování plného zrychlení samozřejmě dochází. Tesla tak dovolí vyzkoušet její výkon jednou, dvakrát, ale potom se pravděpodobně aktivují ochranné mechanismy, které mají za úkol upřednostnit životnost akumulátoru před požitkem z jízdy. Otázkou zůstává, nakolik to baterii prospěje oproti akumulátoru v Porsche.