Naši sousedé usnadní průjezd záchranářům. Řidič se o nich dozví z radia

                   

Průjezd záchranářům někdy komplikují řidiči, kteří jsou nezodpovědní, kteří zmatkují, nebo ti, kteří jsou nepozorní. Takoví si často vůbec nevšimnou, že je za nimi auto s majáky, které jede poskytnout první pomoc. Jednání takového řidiče může záchranné složky zdržet o desítky vteřin, ale klidně o minuty. V záchraně života jde o velmi dlouhý čas.

Nejenom majáky a siréna

U našich sousedů v Polsku chystají novinku, která má usnadnit průjezd vozidlům záchranných složek. Tedy vozidlům záchranné služby, vozidlům hasičům, ale i vozidlům policie. Všechny tyto tři skupiny záchranných a bezpečnostních složek museli spoléhat jenom na dvě věci. Na světelnou signalizaci v podobě majáku a na zvukovou signalizaci v podobě sirény. Nyní budou moci využívat ještě jednu, třetí věc.

Informace z rádia

Poměrně revoluční novinka by měla zajistit, že řidič se o průjezdu vozidel záchranných složek dozví i tak, že nemusí nutně jenom sledovat provoz a dění kolem sebe, ale může mu stačit, když bude poslouchat své rádio. Právě odtud se dozví informace, že se právě v jeho okolí nachází automobil jedoucí takzvaně „pod majáky“. Díky tomu bude moci zpozornět, začít si všímat kde daný automobil s právem přednosti v jízdě je a na základě toho bude mít dostatek času k tomu, aby se mu vyhnul a umožnil mu bezpečný a také rychlý průjezd.

Je jedno, jakou stanici bude řidič poslouchat

Tato třetí možnost, jak může řidič zjistit, že se blíží vozidlo záchranářských složek, bude dostupná v každém voze, kde bude mít řidič zapnuté rádio. Bez ohledu na to, jakou stanici bude poslouchat. Díky speciálnímu zařízení, kterým budou vybaveny vozy záchranářů, dojde k tomu, že do jeho rádia dojde signál, který ho upozorní na to, že v jeho dosahu je právě vozidlo s majáky. Vyslání signálu se uskuteční zhruba na vzdálenost 200 metrů a tak dojde k upozornění skutečně jenom těch řidičů, kterých se průjezd záchranářů opravdu může týkat.

Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články