Koupě ojetiny nemusí být jednoduchá. V bazarech číhá mnoho pochybných automobilů, se kterými může odjet neznalý kupující. Vy byste se do této skupiny řadit neměli. Ukážeme vám, na co se při výběru zaměřit primárně.
Lak je to hlavní
Jako první se zaměřte na lak vozu. S ohledem na stáří vozu samozřejmě nemusí být dokonalý. To je v pořádku. Vás by mělo spíše zajímat, jaká je na voze vrstva laku a zda je všude stejná. Podle toho poznáte, zda auto nebylo přelakováno. Použít lze moderní přístroje, stejně jako vám pomůže i běžný pohled pod správným úhlem, který odhalí strukturu pomeranče, což není správné.
Myslete na mezery mezi částmi vozy
Zavřené dveře, zavřený zavazadlový prostor, nebo zavřená kapota vám pomohou ukázat, zda auto bylo nebo nebylo bourané. Je třeba si všímat mezer mezi jednotlivými částmi auta. Pokud jsou menší, na obou stranách stejné, je patrně vše v pořádku. Pokud jsou někde větší a jinde ne, může to naznačovat, že auto bylo opravováno. A ne úplně dokonale.
Ověřte počet najetých kilometrů
Stáčení tachometrů je celkem velký a aktuální problém. Zjistit, zda auto není stočené, je celkem jednoduché. V první řadě mohou pomoci různé registry. Dále vám pomůže podívat se třeba na to, jak je opotřebený interiér, jak jsou opotřebené kliky a další prvky. Pokud se vám zdá, že je auto opotřebeno více, než kolik ukazuje stav tachometru, dejte od něho radši ruce pryč.
Zkontrolujte karoserii
Zajímejte se hlavně o rez. A to i místa, která teprve reznout začínají. I když se jeví jako drobnosti, počítejte s tím, že za několik měsíců nebo let bude velikost koroze podstatně větší. A vy budete muset začít akutně řešit opravy, které nemusí být nijak levné. Vždy je vhodné vybírat auto, které zatím nerezne. Tedy s přihlédnutím k tomu, jak je staré. U některých je něco podobného nemožné.
Počítejte i s náklady
Poslední rada je spíše obecná. Myslete také na to, jaké budou budoucí náklady s vozem spojené. Zajímejte se o jeho spotřebu, cenu dílů, dostupnost dílů, ale i to, zda jsou věci snadno opravitelné. Jsou značky, u kterých není problém a poté takové, které jsou noční můrou mechaniků.