Vozidel se stočenými kilometry je v bazarech i u soukromých prodejců mnoho. Jak odhalit, že se problém netýká právě auta, které chcete pořídit? Ideální je řídit se radami zkušenějších, které vám pomohou odhalit to, že s tachometrem vozu bylo manipulováno. Jak na to?
Dokumenty vozu
Jako první je vhodné prověřit dokumenty vozu. Pokud k němu není servisní knížka, nebo ta není správně vedena, je na místě být na pozoru. Pokud je, kontrolujte zpětně všechny záznamy i to, zda stav kilometrů průběžně stoupá a zda někde nedochází k jakýmkoliv nepřesnostem. Na cokoliv podezřelého se ptejte.
Vzhled vozu
Máte ve svém okolí někoho, kdo má prokazatelně podobný počet najetých kilometrů jako auto, které vám je nabízeno? Pokud ano, porovnejte vzhled daných vozidel. Zajímejte se hlavně o interiér a o to, jak moc je opotřebovaný volant, sedadla, nebo třeba hlavice řadicí páky. Pokud je interiér opotřebovanější než by měl být, může to naznačit, že má auto za sebou více,
Historie vozu
Stav najetých kilometrů si už můžete nechat ověřit pomocí různých služeb, které porovnají všechny možné záznamy, které se auta týkají. Služba je to praktická, ale obvykle je zpoplatněná. Je proto na místě něco podobného udělat až ve chvíli, kdy už jste téměř rozhodnuti, že auto koupíte.
Stav palubní desky
Také se zaměřte na to, v jakém stavu je palubní deska. Hlavně se zaměřte místa, kde je přimontována k vozu. Jsou zde patrné známky po manipulaci a po tom, že byl přístrojový panel vyndán? Pokud ano, mohlo to být jak z důvodu stočení, tak proto, že byl vyměněn za jiný, který měl podstatně menší nájezd. A uvést se to záměrně opomnělo.
Návštěva servisu
Ideálně toho autorizovaného, kde se můžete dozvědět třeba informace o tom, zda bylo auto servisováno a v jakých konkrétních kilometrových nájezdech. Také se zde můžete dozvědět, zda je počítadlo kilometrů funkční. Někdy lze dokonce nalézt i záznamy o tom, že s ním bylo neoprávněně manipulováno. To hlavně ve chvíli, kdy kilometry na elektronickém počítadle stáčí amatér.
Foto: Pixabay.com