Koronavirus infikoval zaměstnance BMW. Lidé z kanceláří musí do karantény

                   

Koronavirus už je delší dobu v Evropě a jednotlivé země postupně hlásí stále vyšší počty nakažených. To se týká také Německa. Jeden z infikovaných lidí má přímou souvislost s automobilkou BMW, jelikož jde o jednoho ze zaměstnanců. V návaznosti na to musela německá automobilka přijmout bezpečnostní opatření.

Kdo je nakažen?

Podle dostupných informací se nejedná o nikoho z montážní linky nebo o člověka, který se podílí na výrobě, ale jedná se o osobu, která pracuje v kancelářích BMW v Mnichově. Právě u tohoto jedince byla zjištěna nákaza koronavirem, což vyvolalo několik nezbytných bezpečnostních opatření, které se rozhodně dotknou chodu celé budovy i některých oddělení.

150 lidí do karantény

V neděli byla diagnostikována nákaza koronavirem u jednoho ze zaměstnanců, který pracuje v sídle společnosti BMW v Mnichově. Na tomto místě automobilka zaměstnává několik tisíc lidí a tak bylo jasné, že se opěr rozběhla velká pátrací akce s cílem zjistit, s kým mohl zaměstnanec přijít do styku a s tím také do styku skutečně přišel. Aby se snížilo jakékoliv riziko na minimum, tak došlo k tomu, že bylo vytipováno 150 zaměstnanců, kteří by mohli být teoreticky ohroženi. A ti museli zamířit do domácí karantény. Ta bude trvat 2 týdny a bude se u nich sledovat, zda se u nich neprojeví příznaky této zákeřné nemoci.

Jde o krok, který má být spíše preventivního rázu, jelikož u žádného ze 150 osob se podle dostupných informací žádné příznaky související s nákazou neobjevily. Připomeňme však, že nemoc má poměrně dlouhou inkubační dobu.

Ovlivní to fungování automobilky?

Vzhledem k tomu, že celé sídlo BMW zaměstnává tisíce lidí, není 150 jedinců v karanténě až tak velký problém. Jak proto, že jde stále o malý počet, tak i proto, že jde o osoby pracující v kanceláři a jejich práci lze jistě z části vykonávat i formou home office. I proto by fungování automobilky nemělo být nijak ohroženo, ani omezeno.

Foto: Pixabay.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
124 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články