Koupit si auto s naftovým, tedy dieselovým motorem, stále nemusí být až tak špatný nápad. Pokud má tato motorizace své klady, tak se rozhodně týkají nízké spotřeby, ale i spolehlivosti. Tedy pokud nemáte pod kapotou jednu z těchto motorizací, kterým se doporučujeme vyhnout obloukem.
3,0 dCi, CDTi a TiD
Tyto motorizace najdete v široké škále automobilů. Výčet je celkem bohatý a jedná se o vozy Renault Avantime, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, Saab 9-5. Tento třílitr sice zaujme svým výkonem a kulturou, ale jakmile s motorem pokoříte hranici 150 tisíc, začnou se objevovat první problémy, které souvisí s přehříváním jednotky.
2,0 TDI a 2,5 V6 TDI
I tyto motorizace byly poměrně populární a můžete je najít ve vozech, jako Volkswagen Golf, Passat, Touran a Sharan; Audi A3, A4, A6; Škoda Octavia a Superb; Seat Altea, Toledo a Leon. Mohou se u nich vyskytnout problémy s olejovým čerpadlem, stejně jako praskliny hlavy. Také nejsou výjimkou možné komplikace se vstřikovači.
2,5 V6 TDI
Zdá se vám tento motor, který mají pod kapotou vozy Audi A4, A6, A8, Škoda Superb I; Volkswagen Passat, jako skvělá volba? Výkonnostně a dalšími parametry rozhodně nezklame. Jsou to ale i problémy, jako je opotřebení vačkového hřídele, nebo také poškození vstřikovacího čerpadla. Některé kusy mohou mít také problémy s olejem.
1,5 dCi a 1,9 dCi
Další z výčtu našich motorizací je tato dvojice, která se vyskytovala opravdu ve velké škále modelů Renault, ale také SUziki, stejně jako Dacia nebo ve vozech Nissan. Koupě ojetiny s tímto motorem může být risk, jelikož po najetí zhruba 150 se začala projevovat jeho nespolehlivost. Nutno však říci, že postupem času se objevovaly stále novější a kvalitnější jednotky.
2,0 TDCi
Tato motorizace je k nalezení buď pod kapotou vozu Ford Mondeo III, nebo také mod kapotou modelu Jaguar X-Type. Pokud nad vozem s tímto dieselem uvažujete, pozor na možné problémy, které se mohou vázat hlavně ke vstřikovačům, stejně jako se mohou vázat také k dvouhmotovému sertrvačníku.
Foto: Pixabay.com