Autoservis bychom měli navštívit vždy, kdy se nám na našem voze něco nezdá. Hlavně potom v případech, kdy nám to vůz signalizuje. Jsou ale i situace, kdy se auto může chovat na první pohled podivně a zvláště, ale návštěvu servisu to nutně nevyžaduje. O jaké případy se jedná? Na výčet pěti hlavních takových situací se podíváme společně.
Podivné rozjezdy a zastavení
Řada lidí může být znepokojena z chování vozu s automatickou převodovkou. Hlavně potom když do takového auta přesedlají z manuálu. Najednou netuší, co vše se může dít. Kromě polohy P a polohy D nebo R je tu také poloha N, která značí neutrál. Pokud je zařazen, auto nepojede, ale zároveň není zabrzděné. Z kopce se tedy klidně může rozjet. Také se může objevit problém s automatickou brzdou, kdy i po zařazení voliče D a povolení brzdy vůz nejede. Jednoduše proto, že je třeba sešlápnout plyn a až potom k rozjezdu dojde. Jak vidíte, ani jedno není důvodem navštívit autoservis. Stačí se jenom s automatem naučit.
Nepříjemné zvuky po nastartování
Pokud v zimě otočíte klíčkem, motor naskočí a vy chvíli slyšíte různé ne úplně standardní zvuky, nemusí to být vždy závada. Pokud nejde opravdu o něco, co vám přijde zvláštní, může jít o normální věc a autoservis není nutné navštěvovat. Obecně jsou tyto zvuky důvodem toho, že je motor velmi studený. Jakmile se lehce zahřeje na provozní teplotu, hluk je pryč. Když opravdu nejde o hluk výrazně podezřelý, a objevuje se jenom po nastartování, není důvod se znepokojovat.
Skvrna pod autem
Všimli jste si, že je pod vaším vozem skvrna? Může se jednat o unikající chladicí kapalinu, stejně jako se může jednat o unikající olej. Ale stejně tak se může jednat také o něco zcela banálního. A to o takzvaný kondenzát. Ve vozech s klimatizací při jejím fungování dochází právě k tvorbě kondenzátu. Jde o běžnou vodu ze vzduchu, která je následně vypuštěna pod auto. V horkých a zároveň lehce vlhkých dnech si můžete všimnout, že se kondenzátu tvoří opravdu mnoho.
Zaseknutý volant
Řada lidí sedne do vozu, snaží se otočit volantem, ale ono to nejde. Není důvod zmatkovat ani volat autoservis. Jde o zcela běžnou věc. Pokud není klíček v zapalování, jde o přirozenou vlastnost. Tedy bezpečnostní funkci. Stačí klíček vložit do zapalování, otočit s ním, zároveň pohnout volantem a bude odblokován. Po nastartování bude vše stoprocentně fungovat tak, jak má. Zkušený řidič to ví, ale začátečníka by to mohlo vylekat.
Změna tuhosti řízení
Ne, nemusí se hned jednat o problémy s posilovačem. Pokud se změní tuhost řízení, pátrejte nejprve po tom, zda se nezměnil režim vozu. Řada aut nabídne různé varianty jízdních režimů, jako jsou ty komfortní, sportovní, ale i režimy určené do města. Vlivem toho může dojít i ke změně tuhosti řízení, což se projeví na tom, že otáčení volantem je buď snadnější, nebo naopak těžší. Změňte daný režim do původního, na který jste zvyklí, nebo nastavte individuální tuhost a problém je vyřešen.