Nejodolnější naftové motory, které zvládnou i velký nájezd

                   

Naftové motory jsou žádané nejenom pro svou dobrou spotřebu, ale také proto, že mohou nabídnout i velkou spolehlivost. A to jak pokud jde o roky, po které mohou dobře sloužit, tak pokud jde i o kilometrové nájezdy, které zvládnou. Ne každý dieselový motor je však stejný a tak je třeba důkladně vybírat ten, který skutečně splní požadavky, které na něj máme.

Jsou takové, které mohou trpět různými poruchami a problémy, a potom jsou takové, které skutečně dokážou bez problémů ujet i stovky tisíc kilometrů bez toho, aby vyžadovaly výraznější servis, nebo aby se u nich projevila možná závada. O jaké motory se jedná? Na to se podíváme společně.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Volkswagen / Audi 1.9 TDI

První náš tip je stoprocentně očekávatelnou volbou. Kdo má auto s motorem 1.9 TDI, ten si nemůže stěžovat. A kdo hledá ojetinu, snaží se vybrat takovou, která bude mít pod kapotou právě tuto motorizaci. Jednoduchá konstrukce motoru jde ruku v ruce s jeho celkovou spolehlivostí a také životností. Bezproblémová je také jeho celková údržba, nehledě na fakt, že sortiment náhradních dílů je nejenom rozsáhlý, ale díly jsou bez problémů dostupné i za dobrou cenu.

Tento motor také dokáže nabídnout i nízkou spotřebu, což je u lidí, kteří s ním plánují najet opravdu hodně, velmi důležitý fakt. A nezklame ani výkonem, jelikož se dá vybírat jak z těch, kde se pohybujeme kolem 90 koní, tak z těch, kde výkon motoru přesahuje 100 koní. Vozidel, kde ho najdeme pod kapotou, je velmi rozmanitý. Kromě modelů VW nebo Audi se může jednat třeba i o u nás stále populární vůz Škoda Fabia, nebo model Seat Leon. To jenom potvrzuje jeho univerzálnost.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

BMW 3.0d M57

Druhým naším tipem je opět motor německý, tentokrát s označením 3.0d M57. I tento můžeme zařadit do kategorie těch motorů, které jsou téměř nezničitelné. Ostatně i proto vozy, které ho mají pod kapotou, jejich majitelům stále slouží a v bazarech není až tak jednoduché najít model, který by tímto motorem disponoval. Když se objeví, je hned pryč.

Tento šestiválec se pod kapotou vozidel BMW objevil poprvé v roce 1998 a od té doby se začal postupně řadit mezi ty varianty, se kterými nelze šlápnout vedle. A i když na počátku ještě nikdo nevěděl, zda půjde skutečně o motor spolehlivý, dokázal si fanoušky získat i jinak. A to hlavně svou výkonovou škálou, jelikož jedna z jeho verzí je naladěna dokonce až na 286 koní, což je slušná hodnota, zajišťující skvělou jízdní dynamiku. A v jakém voze? Třeba v modelech BMW řady 3 nebo 5, stejně jako v modelech BMW X3 a dále BMW X5.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Citroen / Peugeot 2.0 HDI

Vozy těchto dvou značek nejsou obecně nijak výrazně chváleny. To ale nutně neznamená, že vše co je s nimi spojené je nutně špatné. Jasnou pozitivní výjimkou je naftový dvoulitr HDI se vstřikováním Common Rail, který se po letech osvědčil jako volba, která kromě dalších parametrů dokáže být i spolehlivá. A to jak pokud máme mluvit o celkové životnosti z časového hlediska, tak máme-li mluvit o celkové životnosti z hlediska nájezdu kilometrů. Poprvé se objevil ve vozech na konci devadesátých let a od té doby se na něho valí jenom chvála.

Kromě své spolehlivosti a životnosti umí nalákat také na dobrou spotřebu, ale i na zajímavý výkon. Kdo ho až tolik nepotřebuje, může sáhnout třeba po vozu Citroen Berlingo, kde byla používána verze s rovnými 90 koňmi. Kdo však má zájem čas od času trochu sešlápnout plyn, aby cítil určitou dynamiku vozu, může sáhnout třeba po verzi se 110 koňmi. Škála modelů, kde tuto motorizaci najdeme, je opravdu rozmanitá, a kromě Citroenů a Peugeotů je to třeba také Ford Focus a Mondeo, nebo Volvo C30 či také Suzuki Grand Vitara.

Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články