Čistota a světelné podmínky
Velmi důležité je i to, kdy se rozhodnete vyrazit na prohlídku. Určitě by to mělo být za denního světla, nejlépe ve chvíli, kdy je minimální oblačnost. Když svítí slunce, tak uvidíte mnohem více, než večer když je šero. Také je problém zvýšená oblačnost, nebo dešťové nebo jiné druhy srážek. Správné je také prohlížet vůz, který je dokonale umytý. Za nečistotami se totiž může ledacos maskovat.
Nový nátěr
Pokud při kontrole vozu zjistíte, že má někde nový nátěr nebo nový lak, ptejte se proč. Jedním z důvodů může být to, že se zde objevila koroze a tak se majitel rozhodl zastavit její šíření a místo opravil. Pokud je nový lak na místech, která běžně nekorodují, tak doporučujeme být na pozoru. Důvodem nového nátěru mohla být klidně i oprava, která byla způsobena nehodou.
Lícování jednotlivých částí vozu
Zkontrolujte, zda k sobě jednotlivé části vozu lícují. Je pravdou, že i z automobilky mohou vyjít kusy, které v tomto směru nejsou úplně stoprocentní, ale pokud jde o odchylky, tak jsou skutečně jenom drobné. Když však bylo auto výrazně nabourané, bude s lícováním jednotlivých částí problém. Nikdy nepůjde srovnat karoserii do stavu, jaký byl před nehodou. Kontrolujte hlavně víko zavazadlového prostoru, kapotu, ale i dveře.
Označení skel vozu
Každé sklo má své označení, ze kterého lze vyčíst třeba i to, kdy bylo vyrobeno. Je celkem pochopitelné, že u jednoho nebouraného vozu budou skla ze stejné série. Pokud některá skla u vámi prohlíženého vozu jsou měněná, ptejte se proč. U čelního skla k tomu mohlo dojít třeba z důvodu výměny pro poškození vlivem kamínku – zde trvejte na předložení faktury nebo jiného dokumentu. U bočních okének už je výměna skutečně velmi podezřelá.
Originalita jednotlivých dílů
Otevřete kapotu a podívejte se do motorového prostoru, kde se dá najít celá řada věcí, které vám naznačí, že vůz byl s největší pravděpodobností bouraný. Dobrým vodítkem jsou jednotlivé díly, které nemají logo automobilky, a tudíž nejsou originální. Při opravě vozu se zcela pochopitelně použily neoriginální, podstatně levnější alternativy. Ptejte se na důvod těchto dílů, a pokud mělo jít jenom o běžnou opravu, opět chtějte fakturu nebo servisní protokol.
Kontrola jednotlivých svárů
Pokud došlo ke skutečně výraznější nehodě, bylo třeba vůz i důkladně opravit. Vlivem toho se můžete setkat s řadou svárů, které nejsou tak precizní jako z výroby, nebo jsou dokonce na místech, kde by ani být neměly. Nejenom, že takto posvařované auto ztrácí své vlastnosti v případě nehody, ale celkem jasně to ukazuje, že auto bylo s největší pravděpodobností bourané. Nebo bylo ve velmi žalostném technickém stavu. Ani jedno není důvod, abyste ho kupovali.
Důkladná prohlídka laku
Vhodné je zkontrolovat také lak. Pokud se vám na některých místech zdá, že je odstín jiný než jinde, může to značit to, že bylo auto přelakováno. Zde by vás mělo zajímat, proč k tomu došlo. Zde mohla být důvodem koroze, ale klidně i jenom drobné odření na parkovišti. Stejně tak ale mohlo být důvodem to, že auto bylo účastníkem nehody a bylo opravované. Dnes už existují jednoduché pomůcky, které pomohou změřit vrstvy laku a tak napovědět, zda je originální, nebo nikoliv.
Na závěr trocha administrativy
Některé společnosti dnes nabízejí i výpisy z historie konkrétního vozidla. Zde je možné dostat se i k informacím o tom, zda s vozem nebyla spojena určitá škoda. A pokud byla, dá se zjistit i to, jak byla velká. Když šlo o pár tisíc, byl to patrně jenom nějaký šrám z parkoviště. Pokud se jednalo o desítky až stovky tisíc, je celkem jasné, co se s vozem stalo.