S těmito ojetinami zažijete více problémů, než radostí

                   

Procházíte inzeráty, nacházíte auta, která by vám vyhovovala, a už se pomalu chystáte k tomu, že si domluvíte osobní prohlídku? Ještě udělejte jeden krok. Porovnejte si vybraný vůz s tímto naším výčtem, který je zaměřen na problémové ojetiny. Hlavně z hlediska možného výskytu budoucí poruchy, která bude mít jak náročnou, tak i finančně drahou opravu. Při výběru vozu je nutné myslet i na budoucnost a tak je dobré vědět, kterým vozidlům je na místě se v bazarech vyhnout. Jsou to konkrétně tato auta.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Mazda

Mazda 6

Poměrně zajímavé auto, které určitě láká na svůj povedený design, jízdní vlastnosti a často i na to, že o něm mnozí říkají, že je spolehlivé a bezproblémové. O některých Mazdách to samozřejmě platí, ale nutno říci, že ne o všech. Pokud si děláte zálusk na model Mazda 6, je dobré vyhnout se variantě z let 2002 – 2007. V první řadě proto, že tyto vozy měly poměrně velké problémy s korozí. A tak vás budou čekat celkem četné opravy karoserie, které budou v budoucnu stále nákladnější. Koroze se objevuje na všech očekávaných místech, jako jsou podběhy, kapota, dveře, blatníky a další prostory.  Mezi další rizika o vozu Mazda 6 může patřit i problém s některými naftovými motory. Celkový verdikt je tedy jasný. Pokud nechcete mít s vozem jenom problémy, je na místě se mu spíše vyhnout.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Renault

Renault Laguna

Možná se při vašem výběru dostanete i k vozu Renault Laguna. Tedy konkrétně k druhé generaci tohoto modelu. Pokud u inzerátu svítí rok výroby v rozmezí 2001 až 2007, je na místě se takovému vozidlu raději vyhnout. Jaký je ten pravý důvod? To se můžeme podívat společně. Je to hlavně různorodá poruchovost, která toto francouzské auto dlouhodobě trápí. Mezi četné problémy patří třeba komplikace s benzinovými motory, dále tu jsou problémy s použitými plasty, opomenout nelze ani možné závady tlumičů, nebo také problémy s elektronikou vozu. To vše dohromady dělá z vozu Renault Laguna variantu ojetiny, se kterou budete mít více starostí, než radostí.

Volkswagen Golf

Legendární, populární a pro mnohé osvědčený Volkswagen Golf. Pokud si na něho brousíte zuby, musíme vás varovat před několika možnými problémy, které se ho týkají. Konkrétně máme na mysli Volkswagen Golf páté generace, s rokem výroby od 2003 do 2008. Obecně můžeme říci, že z hlediska svého provedení a kvality na tom tento Golf není vůbec špatně a v podstatě potvrzuje svou pověst. Rizika jsou spojena především s motorizacemi. Tou, kterou skutečně nedoporučujeme, je varianta motoru 1.4 TSI. Tento přeplňovaný benzínový motor se podle zkušeností mnoha majitelů i názorů některých expertů skutečně příliš nepovedl. Pokud o Golfu uvažujete, tak s jiným motorem. Potom budete s největší pravděpodobností spokojeni.

iZDROJ FOTOGRAFIE: VW

Volkswagen Passat

V našem výčtu se objevuje také Volkswagen Passat. Další z velmi populárních modelů, které mají často velmi dobrou pověst. Tu Volkswagen Passat B6 z let 2005 – 2011 v podstatě potvrzuje, až na jednu důležitou věc. Podobně jako u Golfu, tak i tady hraje primárně roli výběr konkrétní motorizace. I když je známá nafta s označením 2.0 TDI doslova vyhlášená, my varujeme před možnými problémy, které si vyžadují pravidelný servis tohoto motoru. Nutno také dodat, že ten byl postupem času stále vylepšován a tak hraje hlavní roli také to, jakou konkrétní modelovou řadu Passatu si pořídíte. U některých jsou rizikem praskliny motoru, problémy se vstřikovači, ale i špatná funkčnost olejového čerpadla.

Ford Ka

Někteří o autu Ford Ka mluví jako o skutečném průkopníkovi městských vozů. Auto bylo dost malé na to, aby bez problémů projelo i ta nejužší místa, stejně jako bylo dost povedené na to, aby dokázalo působit elegantně. Na běžné jízdy po městech a na standardní nákup plně dostačovalo. Pokud nad ním začnete právě z tohoto důvodu uvažovat, je na místě vás varovat před možným problémem s korozí. V tomto směru se Ford Ka skutečně příliš nepovedl a vlastnictví takového vozu bude spojeno s častými opravami a ochranou právě před rzí.

Diskuze Vstoupit do diskuze
61 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články