Auto za pár tisíc může posloužit svému účelu. Vybírejte obezřetně

                   

Když vybíráme ojeté auto, hledíme také na cenu. Obvykle je to několik desítek, až stovek tisíc korun. Co ale v případě, kdy máme opravdu hodně omezený rozpočet, nebo v případě, že hledáme opravdu něco úplně obyčejného? Na to nám může stačit i pár jednotek tisíc. Tedy částka, která nemusí překročit 10 000 Kč. Za tuto sumu najdeme na inzertních webech řadu  vozů. Vyplatí se takový nákup, s čím je třeba počítat a na co je dobré hledět?

Existují ojetiny za pár tisíc?

To je první otázka, kterou si samozřejmě musíme položit. A odpověď je jednoduchá. Ano, i takové ojetiny existují a na inzertních serverech je najdete. Pokud máte v plánu nějakou takovou vybrat, dá se říci, že také bude z čeho. Možností je v daném směru celkem dost. Konkrétně se může jednat třeba o vozy Citroën Saxo, Citroën Xsara, stejně jako Opel Astra nebo Opel Corsa. Dále určitě najdete také Peugeot 106 nebo i Peugeot 306.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Ve vašem hledáčku může s daným cenovým limitem skončit i VW Polo, stejně jako populární VW Golf. Dále to může být i Renault Laguna, nebo Renault Megane. V našem výčtu budeme pokračovat dále a podíváme se třeba na Fiat Punto či Uno, nebo na Nissan Almera nebo Micra. Ano, i toto jsou vozy, které v této kategorii pořídíte. A na závěr uvedeme i známou klasiku, kterou je Škoda Felicia.

Co od vozu čekáte?

Výběr je v dané cenové kategorii poměrně bohatý. Nutno však mít hned na začátku jasno o tom, co od takového vozu vlastně čekáte. Rozhodně to nebude auto na pravidelné dlouhé ježdění. Nikdy nevíte, co se přihodí a kde zůstanete stát. Vzhledem ke stáří vozu nelze také mluvit o velkém komfortu. Pokud však potřebujete například obyčejné pracovní auto, které lze doslova zničit bez toho, aby vám to vadilo, může se hodit. Na cesty v délkách jednotek a nižších desítek kilometrů může být dobrou volbou. Pokud na vozy v této cenové kategorii pohlížíte, je to správně.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Vybírejte správně

A jak vybrat to pravé? Určitě je na místě hledět na stav najetých kilometrů a to, zda se jedná o naftovou nebo benzinovou motorizaci. Nafta obecně zvládá vyšší nájezdy a říká se, že má lepší životnost. Dále samozřejmě nezapomínejte hledět na aktuální technický stav vozu. Je jasné, že v této cenové kategorii bude mít své mouchy, ale čím méně jich bude, tím lépe.

Dále doporučujeme koupit některý z klasických, nejpopulárnějších a dříve nejprodávanějších modelů. Žádné výjimečné verze nejsou to pravé. Máme na mysli netradiční karosářské verze, verze sportovní a další. Šlo obvykle o různé limitované edice, u kterých může být problém třeba s budoucím dostatkem náhradních dílů. Těch na běžné vozy jsou přitom plná vrakoviště a stojí pár korun.

Dobré je hledět i na to, kdy auto prošlo STK. Pokud má čerstvou technickou, určitě neváhejte. Máte jistotu, že po 2 roky budete s touto levnou ojetinou moci jezdit bez nutnosti řešit závady, které zde technik najde. Naopak  kupovat ojetinu, které technická končí za pár měsíců nebo dokonce týdnů, není dobrá volba. Pamatujte, že bude nutné udělat mnoho věcí, aby takové auto vůbec prošlo.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Pozor na ekologii

Co vás může na staré ojetině za pár tisíc také negativně překvapit? Ekologie. Takzvaná ekologická daň, která se může platit při přepisu. I na toto je na místě dávat velký pozor. A vzhledem k tomu, jak se aktuálně dané sazby pohybují, není nic výjimečného, že tato eko daň může být klidně i vyšší, než je kupní cena vozidla. I toto je věc, která by vás při koupi měla zajímat, jelikož v případě, že ji budete muset platit, najednou zjistíte, že ve formě těchto poplatků můžete zaplatit více, než kolik jste původně do své ojetiny chtěli dát.

Diskuze Vstoupit do diskuze
122 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články