Segment vozidel označovaných jako hot-hatch je dlouhodobě velmi populární. Co v případě, kdy je vaším cílem jeden takový vlastnit, ale výběr nových vozidel nevyhovuje vaší peněžence? Potom je na místě podívat se do segmentu ojetin, kde se dají najít poměrně slušné kousky. My se zaměříme na ty ze segmentu B, které mohou kromě zážitku z jízdy přinést i nějakou tu všestrannost a také praktičnost. Pojďme na ně.
VW Polo V GTI
Volkswagen Polo je obecně velmi populárním vozem, s dlouhou historií a s dlouhodobým zájmem. My si představíme jeho pátou generaci, produkovanou v letech 2009 – 2017. Tento model byl k dispozici i ve variantě GTI. Tento stylový hot-hatch je nabízen i jako třídveřová varianta klasického Pola, což celkový sportovní a dravý dojem jenom umocňuje. Zároveň je auto velmi slušně vybavené, což se hodí i ve chvíli, kdy si chcete krom zážitků ze samotné jízdy užít také něco z praktičnosti. Pokud jde o použitý motor, je to 1.4 TSI. Stejný, jaký používá Škoda Fabia RS. Jeho výkon je 180 koní. Nutno však dodat, že s faceliftem se Polo dočkalo motorizace 1,8 TSI, který nabídla zvýšení výkonu na 192 koní. A s tím je spojeno zrychlení z nuly na stovku za 6,7 sekundy a také maximálka o hodnotě 236 kilometrů za hodinu.
Citroen DS3 Racing
Už samotný Citroen DS3 budil pozornost, a to především svým netradičním designem. Auto vyráběné v letech 2009 – 2016 sice nebylo z hlediska prodejnosti žádným trhákem, ale kdo hledal opravdovou výjimečnost, ten nemohl být zklamán. A co teprve když mluvíme o sportovní verzi Citroen DS3 Racing. K unikátnímu designu a celkem slušné výbavě se přidalo zajímavé odlišení, které dávalo autu dravost a lepší jízdní vlastnosti. A to hlavně díky čtyřválci 1,6 THP, který byl vyvíjený společně s BMW. Ten dokáže nabídnout až 207 koní a kroutící moment 275 Nm. To jsou parametry, díky kterým budete mít na tachometru stovku za 6,5 sekundy a maximálně můžete jet 235 kilometrů za hodinu.
Renault Clio III RS
Pro mnohé je možná překvapení, že třetí generace vozu Renault Clio se vyráběla i ve verzi RS. Bylo tomuá v letech 2007 – 2012. V této době byl tento vůz k dispozici jako nové auto, a to výhradně jenom v třídvéřové karoserii. I když designově tento model nemusí zapůsobit tak, jako některé konkurenční, tak pokud jde o výkon, zde nelze čekat žádné zklamání. Dvoulitrový motor pod kapotou umí nabídnout výkon 197 koní. Z nuly na stovku to lze zvládnout těsně pod 7 sekund a maximální rychlost činila až 215 kilometrů v hodině.
Peugeot 207 RC
Obecně celkem populární Peugeot určený do města, který se v letech 2006 – 2014 dočkal i své RC verze, která se také řadí spíše do skupiny těch, které nejsou až tak příliš známé. Moc dravosti a ostrosti na první pohled sice nevidíme, ale třeba sportovní sedadla uvnitř dávají tušit, v jaké verzi se budeme nacházet. Zapomínat pochopitelně nelze na to hlavní, a to na čtyřválcový motor 1,6 THP vyvinutý ve spolupráci s BMW. Ten má 174 koní, což se na první pohled sice může jevit málo, ale vzhledem k tomu jak je Peugeot 207 malý a lehký, lze hravě dosáhnout zrychlení z nuly na stovku za 7,1 sekund a maximálky o hodnotě 220 kilometrů v hodině.