Rozhodli jste se prodat své auto, ale neprobíhá to dle vašich představ? Počet možných kupců není tolik, a pokud už se někdo najde, tak vaše auto nakonec odmítne? Možná je to tím, že při prodeji děláte několik hlavních chyb. O jaké se jedná?
Opravované auto
Bylo vaše auto bourané a vy jste se ho rozhodli opravit? Je jasné, že něco takového byste neměli kupci tajit. V danou chvíli však nemusí být důvodem nezájmu to, že bylo auto bourané, ale to, že bylo opravované. Kupec nemá jistotu, že bylo opraveno správně a že bude bezpečné. Mnoho lidí raději koupí auto bourané a nechá si ho opravit u prověřených mechaniků, než aby koupili vůz opravený někým s minimem zkušeností.
Auto používané jako taxi
Není nic horšího, než prodávat auto, které sloužilo jako taxi. Hlavně proto, že rizikem už je jenom jeho velký kilometrový nájezd. Dále je problém s tím, že obvykle nebude v dokonalém technickém stavu a bude výrazně poničeno vlivem toho, že se v něm střídalo mnoho pasažérů každý den. I když může na první pohled vypadat dokonale, kupující tuší, že hlavní problémy a výrazná opotřebení auta byla spíše zamaskována za účelem prodeje.
Vysoká cena
Prodávající si často myslí, že jejich auto má velkou hodnotu a podle toho také stanovují cenu. Pokud se vám neozývají žádní zájemci, může to být i váš případ. Je na místě projít si současné inzeráty, zmapovat ceny a zvolit tu optimální. Tedy v případě, že na prodej spěcháte. Pokud ne, můžete cenu nadsadit, čekat a postupně ji snižovat až k hranici, která už bude z hlediska nabídky a poptávky ta správná.
Značka se špatnou pověstí
Jsou značky, které mají obecně špatnou pověst. Pro některé to jsou třeba francouzská auta, pro jiné značky z jiných zemí. Bohužel pověst je živena různými mýty a více či méně pravdivými příběhy. Těm řada lidí pochopitelně věří a tak pokud máte pro ně „špatnou“ značku, tak se vám raději neozvou a hledají jenom ty, které jsou podle nich nejlepší. Přitom mnohdy tomu může být zcela naopak, nehledě na fakt, že často je rozdíl spíše v samotných jednotlivých modelech, než v jednotlivých značkách.
Specifické auto
Cokoliv se vymyká, to může být méně žádané. V době kdy jste auto kupovali, jako nové jste možná měli pocit výjimečnosti. Ten se ale začíná vytrácet v době, kdy se snažíte auto jako ojetinu prodat. Mohou to být různé výbavy na přání, mohou to být sportovní a jiné edice, které způsobují menší zájem. Jak proto, že je lidé prostě nechtějí, tak proto, že mohou z pochopitelných důvodů zvyšovat cenu. A tak zájemci raději sáhnou po zcela běžném sériovém modelu.
Nežádoucí motorizace
Té se může týkat hned několik konkrétních problémů. Začneme tím, že může jít o motor vyhlášený svou nespolehlivostí. Dalším problémem může být i nedostatečný výkon. Mnoho lidí se také už jenom z principu vyhýbá tříválcům. Dále nelze zapomínat na to, že někdo chce naftu a vy máte benzín, nebo naopak. A potom tu jsou ještě elektromotory, které si cestu k tuzemským zákazníkům patrně nenajdou nikdy.