Němci zveřejnili žebříček nejúspornějších benzinových aut v jednotlivých segmentech

                   

Spotřeba je jeden z důležitých parametrů, na který hledíme při koupi vozu. Rozdíl několika deci může při celkovém nájezdu našeho vozu přinést jak výrazné úspory, tak i vysoké náklady. Pokud cestujeme hodně a chceme mít spotřebu pod kontrolou, je dobré na to myslet už při nákupu vozu.

S výběrem tak může pomoci žebříček německých odborníků z ADAC, kteří prošli auta napříč segmenty a zveřejnili ty modely, které mají náklady na jeden ujetý kilometr nejnižší. Podívejme se společně na to, které vozy lze do úsporné kategorie zařadit.

Malá a městská auta

Často osvědčená volba pro toho, kdo jezdí primárně po městě, nebo pro toho, kdo hledá menší druhé auto do rodiny. Aby nepřinášelo další dodatečné náklady, je na místě sáhnout po tom pravém. Podle odborníků z ADAC patří mezi nejlepší malá a městská auta s benzínovým motorem, pokud budeme brát v potaz nízkou spotřebu, model Honda Jazz 1.5 i-MMD Comfort e-CVT se solidním výkonem 109 koní, který si na sto ujetých kilometrů vezme jenom 4,5 litrů benzinu.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Dalšími vhodnými kandidáty v případě koupě jsou třeba Opel Corsa s motorem o objemu 1,2 litrů a výkonem 75 koní. Toto auto udává spotřebu 5,3 litrů na sto ujetých kilometrů. Stejnou spotřebou, ale i stejným výkonem se pyšní model Mazda 2 Skyactiv-G75. Na spotřebu 5,3 litrů na sto dokáže dosáhnout i malý Volkswagen up! GTI s výkonem 115 koní. Jenom o jednu desetinu více na sto ujetých kilometrů si bere Hyundai i10 1.0 Pure, který však výkonem 67 koní nijak výrazně neoslní.

Kompaktní auta

Celkem populární kategorie, která má, dá se říci, všestranná využití. Do této skupiny lze zařadit mnoho vozů a tak je z čeho vybírat i pokud je jedním z našich důležitých parametrů při volbě auta spotřeba. S tou se lze držet i pod 5 litrů na sto. A to v případě nejlepší volby, v podobě modelu Toyota C-HR 1.8 Hybrid Flow. Vůz disponuje výkonem 122 koní a spotřebou, kterou automobilka udává na hodnotě 4,8 litrů na sto.

Další možní kandidáti na nejúspornější benzinový vůz této kategorie už mají spotřebu nad pět litrů. Ale ne až tak výrazně. Doporučeným modelem je Opel Astra 1.2 DI Turbo s výkonem 110 koní a se spotřebou 5,2 litrů na sto. O kousek vyšší spotřebu, a to 5,3 litrů na sto má Ford Focus 1.0 EcoBoost, disponující výkonem rovných sto koní. Ve výkonu za ním o deset koní zaostává VW Golf 1.0 TSI, který však, pokud jde o spotřebu, nabízí shodné parametry. Kdo naopak sáhne po modelu Mazda 3 Sedan SKYACTIV-X 2,0 M Hybrid s velmi zajímavým výkonem 180 koní, ten se může těšit na spotřebu o hodnotě 5,4 litrů na sto.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Střední třída

Dnes také poměrně poptávaný segment, kam můžeme zařadit i jedno z nejvyhledávanějších aut u nás. A tím rovnou začneme, jelikož jeho spotřeba je podle německých odborníků v tomto segmentu skutečně nejnižší. Model Škoda Octavia 1.5 TSI ACT Ambition s výkonem 150 koní totiž může jezdit za pouhých 5,6 litrů na sto. Stejně je tomu i v případě vozu Ford Mondeo 2.0 Hybrid Titanium Automatik, který má však o něco vyšší výkon, udávaný hodnotou 187 koní. Pokud se podíváme také na VW Passat 1.5 TSI, tak zde už se spotřeba přehupuje přes šest a konkrétně činí u vozu s výkonem 150 koní 6,1 litrů. Na spotřebu 6,3 litrů na sto, která je stále velmi slušná, se lze dostat s modelem Volvo V60 B5 Momentum Pro Geartronic, který rozhodně zaujme svým výkonem 250 koní. A kdo sáhne po stylovém Audi A4 35 TFSI s výkonem 150 koní, ten by měl očekávat spotřebu 6,5 litrů, což je stále přijatelná hodnota.

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články