Prodej nových aut v Evropě je na minimu. V dubnu klesl o téměř 80 procent

                   

Pandemie koronaviru ukázala, jak výrazný vliv mohou mít různá bezpečnostní opatření na ekonomiku nejenom jednotlivých států, ale i na ekonomiku celé Evropy. Automobilový průmysl nevyjímaje. Jak z důvodu bezpečnostních opatření, tak z důvodu obav, tak i z důvodu zastavení výroby nebo zavření showroomů, klesl prodej nových aut o téměř 80 procent.

Jenom necelých 300 tisíc nových vozů

Za duben letošního roku se v Evropě prodalo a zaregistrovalo jenom 292 182 nových vozidel. To je skutečně velmi nízké číslo, jelikož když ho porovnáme s dubnem roku 2019, tak musíme říci, že jde o pokles přesně o 78,3 procenta. Tedy téměř o osmdesát procent, což je poměrně alarmující číslo. S těmito čísly přišla mezinárodní asociace ACEA, která do statistik započítala jak země Evropské unie, tak i země, které na území Evropy jsou a mohou v rámci ní volně obchodovat.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Tyto značky zažily největší propad

Už pokles o osmdesát procent je celkem alarmující. Zvláště když se podíváme detailně na jednotlivé automobilky a zjistíme, že právě jejich propady se této hodnotě skutečně blíží. Nejhůře v Evropě na tom za duben byl Renault s propadem o celých 79,4 procenta. Dále je to také Mercedes-Benz, který hlásí propad o 78 procent. Nijak výrazně lépe na tom není ani Volkswagen, u kterého má dubnový propad hodnotu 76,3 procenta. Těsně pod sedmdesátkou se zastavilo BMW s propadem 69 procent a za ním je s poklesem o téměř 67 procent mladoboleslavská Škoda.

Průběh roku spojený s poklesem o 40 procent

Duben byl sice z hlediska propadu velmi problémovým měsícem, ale pokud se podíváme na data na první čtyři měsíce letošního roku, přišel u automobilek pokles o zhruba 40 procent. Dokládají to data jednotlivých automobilek. Nejhůře je na tom Opel s poklesem 52,9 procenta, hned za ním je potom Ford s poklesem 47,8 procenta a dále je to Renault s poklesem o 44 procent, nebo Peugeot, který hlásí pokles 42,4 procent.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

U dalších automobilek jsou čísla přece jenom o něco mírnější. Příkladem je třeba Volkswagen s aktuálním letošním poklesem o 37 procenta, nebo také Audi s poklesem 33,3, ale i Mercedes-Benz s objemem prodaných vozidel nižší o 32,3 procenta. Dále nelze zapomínat také na automobilky Toyota, BMW, nebo také Škoda, které letošní problémy zasáhly spíše méně, jelikož za první 4 měsíce objem prodaných vozů za stejné období loňského roku klesl zhruba o 28 procent.

Diskuze Vstoupit do diskuze
66 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články