Když se podíváme na současnou nabídku nových vozů, rozhodně nás zklame pohled pod kapotu. Takzvaný downsizing se jasně podepsal na tom, že pod kapotou najdeme motory s minimálním objemem, jejichž výkony jsou doháněny turby. I proto mnoho lidí čas od času zatouží po solidním a pořádném motoru. Jsou ojetiny, které ho pod kapotou stále mají. Vybrali jsme ty, které za to stojí.
Mercedes S500
První naším tipem v segmentu ojetin s pořádným motorem pod kapotou je rozhodně Mercedes S500. Konkrétně vůz označený jako W220. Vůz se vyráběl v letech 1998 – 2005. Má také svou dvoudvéřovou alternativu v podobě Mercedesu CL500. Pokud se podíváme pod kapotu tohoto vozu, můžete zde najít motor s označením M113, který je unikátní jak svým pětilitrovým objemem, tak i výkonem 306 koní.
Volkswagen Touareg a Phaeton
I tato dvojice vozidel se může řadit do kategorie aut s pořádným motorem. Konkrétně je třeba zaměřit se na SUV Volkswagen Tourareg z let 2002 – 2010 a také na stylovou limuzínu Volkswagen Phaeton. V obou případech se dá pod kapotou vozu najít pětilitrový motor TDI V10, který nabízí výkon 315 koní. Velmi zajímavá volba.
Jeep Grand Cherokee ZJ
Ani tady byste neměli být zklamáni tím, co najdete pod kapotou. Pokud vás výše doporučené německé vozy neoslovily, zkuste hledat Jeep Grand Cherokee ZJ vyráběný v letech 1992 – 1998. Tento má k dispozici motor V8 o objemu 5,2 litrů, nebo dokonce i variantu o objemu 5,9 litrů. Jeho vlastnostmi rozhodně zklamáni nebudete, ale počítejte s tím, že spotřeba bude poměrně enormní.
Chrysler 300C
I toto auto se může jevit jako celkem zajímavá volba, a dá se říci, že i za dobrou cenu. Chrysler 300C z let 2004 – 2010 totiž může pod kapotou disponovat motorem s označením 5,7 HEMI. Tato rozhodně velmi zajímavá motorizace dokáže nabídnout výkon 340 koní, což doslova zaručuje zajímavý zážitek z jakékoliv vaší jízdy.
Chevrolet Corvette C4
Podívejme se i na vůz o něco starší, konkrétně na model Chevrolet Corvette C4, který se vyráběl už od roku 1983 a produkce této verze trvala až do roku 1990. I tady najdete pod kapotou něco, co mohou současné moderní vozy jenom závidět. Je to motorizace o objemu 5,7 litrů s výkony, které atakují 300 koní. A vzhledem k velikosti a tvaru vozu to rozhodně dostačuje.
BMW 750i
Vraťme se zpět do Německa, konkrétně tedy k vozu BMW 750i (E38). Tento Bavorák se vyráběl v letech 1994 – 2001 a pod kapotou měl také něco, s čím naděláte skutečně hodně parády. Jde o motor V12 s objemem 5,4 litrů. Co tento motor nabídne? Je to výkon 326 koní. Navíc je tato motorizace pro svou jednoduchost považována i za celkem osvědčenou volbu.
Jaguar S-Type R
Pokud vám jde nejenom o pořádný motor, ale také o ohromující výkon, bude Jaguar S-Type R rozhodně tím autem, které vás nemůže zklamat. Pod kapotou totiž najdete motor V8 o objemu 4,2 litrů. A ten atakuje výkon o hodnotě 400 koní. Konkrétně je to 396 koní, abychom byli přesní.
Porsche Cayenne Turbo
Pokud máme zůstávat u výkonů kolem 400 koní, nebo na hranici. která ho výrazně převyšuje, nelze zapomínat také na Porsche Cayenne Turbo. Konkrétně na první generaci vyráběnou v letech 2002 – 2010. Pod kapotou tohoto vozu, který vyvolal mnoho diskuzí, najdete motor o objemu 4,5 litru, který vám dokáže nabídnout 450 koní.
Jeep Grand Cherokee SRT8
Na závěr je třeba zmínit také vůz Jeep Grand Cherokee SRT8, jelikož i pod jeho kapotou je motorizace, která překonává limit čtyř set koní. Model z let 2006 – 2010 má pod kapotou motorizaci s označením 6.1 HEMI, která dosahuje výkonu 426 koní.