Povinností každého řidiče je každé dva roky navštívit STK. Nechat si zkontrolovat svůj automobil, dostat potřebné razítko a mít jistotu, že po další období může bez obav jezdit v silničním provozu. Ne každý ale kontrolou projde bez problémů. V mnoha případech jsou objeveny závady z různých kategorií. Ty je třeba vyřešit a poté se dostavit k opětovné kontrole.
Vyplatí se mít auto připraveno
I proto je na místě nechat si vůz před návštěvou STK připravit a tak mít větší jistotu v tom směru, že auto takzvaně projde. Není nic neobvyklého svěřit vůz do rukou servisu, který následně může samotnou návštěvu STK zprostředkovat. A na jaké věci je vhodné zaměřit se při kontrole primárně a co je na místě dát do pořádku? Je to celá řada věcí.
Jaké jsou hlavní problémy na STK?
Pokud vás zajímá, s čím mají řidiči na STK největší problém, pomohou vám data, která poskytl polský CEPiK a která se týkají tamních kontrol na stanicích technické kontroly. Dá se však očekávat, že u nás budou nalezené problémy velmi podobné.
Pokud se na ně zaměříme blíže, tak důvodem neprojití na STK jsou problémy se světlomety, a to ať už jsou přímo poškozené, nebo špatně svítí. Dalším problémem jsou různé opotřebením, hlavně potom čepů. Zapomínat nelze ani na problémy s brzdami. Hlavně v tom směru, že automobil nebrzdí tak, jak by brzdit měl.
Mezi další četné důvody, proč řidič při kontrole na STK neprojde, je podle polských dat i únik provozních kapalin. Nejenom, že to ukazuje na určité poškození vozu, ale také daná kapalina výrazně ničí životní prostředí. Opomenout dále nelze ani možné problémy s korozí, hlavně potom v oblasti podvozku, konkrétně výfukového systému.
Závady v různých kategoriích
Kdo už někdy navštívil STK, ten dobře ví, že se jednotlivé závady zapsané do protokolu dělí do několika kategorií podle závažnosti. Některé lze nazvat přímo banální, u jiných má řidič určitý čas na opravu a následnou opětovnou návštěvu, a dále tu jsou i takové, kdy mu může být zakázáno vrátit se do provozu, protože jeho auto nesplňuje požadavky dané státem.