Nejčastější důvody, proč neprojdete na STK a na co byste se měli zaměřit

                   

Povinností každého řidiče je každé dva roky navštívit STK. Nechat si zkontrolovat svůj automobil, dostat potřebné razítko a mít jistotu, že po další období může bez obav jezdit v silničním provozu. Ne každý ale kontrolou projde bez problémů. V mnoha případech jsou objeveny závady z různých kategorií. Ty je třeba vyřešit a poté se dostavit k opětovné kontrole.

Vyplatí se mít auto připraveno

I proto je na místě nechat si vůz před návštěvou STK připravit a tak mít větší jistotu v tom směru, že auto takzvaně projde. Není nic neobvyklého svěřit vůz do rukou servisu, který následně může samotnou návštěvu STK zprostředkovat. A na jaké věci je vhodné zaměřit se při kontrole primárně a co je na místě dát do pořádku? Je to celá řada věcí.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Jaké jsou hlavní problémy na STK?

Pokud  vás zajímá, s čím mají řidiči na STK největší problém, pomohou vám data, která poskytl polský CEPiK a která se týkají tamních kontrol na stanicích technické kontroly. Dá se však očekávat, že u nás budou nalezené problémy velmi podobné.

Pokud se na ně zaměříme blíže, tak důvodem neprojití na STK jsou problémy se světlomety, a to ať už jsou přímo poškozené, nebo špatně svítí. Dalším problémem jsou různé opotřebením, hlavně potom čepů. Zapomínat nelze ani na problémy s brzdami. Hlavně v tom směru, že automobil nebrzdí tak, jak by brzdit měl.

Mezi další četné důvody, proč řidič při kontrole na STK neprojde, je podle polských dat i únik provozních kapalin. Nejenom, že to ukazuje na určité poškození vozu, ale také daná kapalina výrazně ničí životní prostředí. Opomenout dále nelze ani možné problémy s korozí, hlavně potom v oblasti podvozku, konkrétně výfukového systému.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Závady v různých kategoriích

Kdo už někdy navštívil STK, ten dobře ví, že se jednotlivé závady zapsané do protokolu dělí do několika kategorií podle závažnosti. Některé lze nazvat přímo banální, u jiných má řidič určitý čas na opravu a následnou opětovnou návštěvu, a dále tu jsou i takové, kdy mu může být zakázáno vrátit se do provozu, protože jeho auto nesplňuje požadavky dané státem.

Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články