Na tato superauta se zapomnělo. U některých škoda, u jiných dobře

                   

Superauto je snem každého z nás. Vzhledem k jejich cenám ale je celkem jasné, že dovolit si ho nemůže každý, jenom pár vyvolených. Trendy se v tomto směru neustále mění a tak jsou superauta, která se zapsala do historie, a potom tu jsou také ta, na která se bohužel a také celkem rychle zapomnělo. Na tuto skupinu vozů se podíváme blíže.

Ascari KZ1

Když se řekne Ascari KZ1, patrně ani nebudete tušit, že máme na mysli superauto, které se poprvé představilo světu v roce 2003. A dnes už o něm bohužel nikdo neví. Přitom je to velká škoda. Nízká váha díky použití uhlíkových vláken, dobrá aerodynamika a zajímavý design. A tím nejlepším je rozhodně zrychlení z nuly na sto za 3,7 sekundy  maximálka o hodnotě 320 kilometrů v hodině. To vše díky pětilitrovému motoru V8 s výkonem 500 koní.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Lister Storm

Toto superauto budilo pozornost i proto, že nebylo jenom pro dvě, ale hned pro čtyři osoby. Na rozdíl od řady jiných tak nabídlo i určitou praktičnost. Ani to nestačilo k tomu, aby se vepsalo do historie více než klasicky. Přitom sedmilitrový dvanáctiválec rozhodně dokázal udělat z vozu unikát. Ten uměl zrychlit z nuly na stovku za 4,1 sekundy a maximálka které se s autem dalo dosáhnout, činila 333 kilometrů v hodině.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Cizeta V16T

Další superauto, na které se zapomnělo. Cizeta V16T může na první pohled připomínat Lamborghini. I když na první pohled vypadá zajímavě, někteří lidé nemohou tomuto vozu odpustit ne příliš povedenou dvojici předních vyklápěcích světlometů. Jinak ale rozhodně nemůže auto zklamat, jelikož motor V16 s výkonem 550 koní je jistotou skvělých jízdních vlastností. Stovku máte na tachometru za 4,5 sekundy a maximální rychlost, kterou lze jet činí 325 kilometrů v hodině.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Venturi 400 GT

Venturi 400 GT možná není úplný designový skvost, ale jelikož jde o superauto pocházející z roku 1994, je celkem pochopitelné, že pokud jde o vzhled, budeme k němu mít výhrady. Jinak tomu jistě bude v případě, kdy se zmíní, co se nachází pod kapotou. Je to třílitrový motor V6 s výkonem 408 koní. Díky němu dokázalo toto auto zrychlit na stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost byla 291 kilometrů v hodině. Dnes možná nedostačující, ale v té době naprostý unikát.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Aixam-Mega Monte Carlo

Designově poměrně zajímavé auto, které dnes sice může působit úsměvným dojmem, ale na svou dobu šlo o opravdu povedený kousek, na který se bohužel zapomnělo. Jako prototyp byl Aixam-Mega Monte Carlo představen v Ženevě roku 1996. Tolik k jeho historii. A čím mělo auto primárně zaujmout? Samozřejmě výkonem o hodnotě 400 koní, který dokázal nabídnout motor V12 o objemu 6 litrů. S touto motorizací se dalo na stovku zrychlit za 4,4 sekundy a maximální rychlost atakovala 300 k/h.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com
Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články