Tyhle chyby za volantem jsou běžné i u zkušených řidičů. Dělá je každý

                   

Zkušení řidiči, kteří mají řidičský průkaz desítky let a najeli stovky tisíc kilometrů o sobě často tvrdí, že jezdí dobře a bezpečně. Jaká je realita? Mnohdy odlišná, jelikož i oni dělají chyby, o kterých možná ani netuší. A stejné chyby dělají také začátečníci, což je dáno především nedůsledností v autoškolách. O jaké chyby a problémy jde? Podívejte se společně s námi.

Nepozornost

Čím je řidič zkušenější, tím více si myslí, že ho na silnicích nemůže nic překvapit a tak se objeví častá nepozornost. Jednoduše nedává pozor na to, co se děje před ním a za ním. K tomu se mnohdy přidává hovor s ostatními ve voze, držení mobilu, nastavování rádia, nebo vozu. Přitom za volantem, stačí i pouhá jedna vteřina nepozornosti a už může dojít k nehodě. Zkušený řidič sice má rychlejší reakce, ale prevence je vždy lepší.

Vzdálenost

Začátečníci si obvykle nechávají dostatek místa, což se ale již nedá říci o těch zkušenějších řidičích. Ti si jsou často natolik jisti, že jim dodržování vzdálenosti nic neříká. I když mají rychlé reakce a dobré auto, které zastaví téměř na místě, je třeba říci, že v případě malého rozestupu dříve nebo později nastane chvíle, kdy to prostě neubrzdí.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Rychlá jízda na poškozených silnicích

Nejde jenom o častou chybu, ale také o jeden známý mýtus. Řada řidičů je přesvědčena o tom, že když na rozbité silnici pojedou rychle, jejich kolo každou díru doslova „přeletí“ a tak dojde k menšímu zatěžování vozu. Ano, u pár malých děr to platit může, ale pokud je silnice opravdu rozbitá, je auto při vyšších rychlostech výrazněji zatěžováno. Nehledě na to, že při vyšších rychlostech se může vlivem nerovností stát auto i hůře ovladatelné.

Tlak v pneumatikách

Měření tlaku v pneumatikách podceňují jak začátečníci, tak zkušení řidiči. Jednoduše proto, že si myslí, že nejde o až tak důležitou věc. Opak je ale pravdou. Správný tlak má vliv na spotřebu, na chování vozu, ale i na to, jakou životnost budou pneumatiky mít. Také je dobré vědět, že chybou jsou nejenom pneumatiky podhuštěné, ale problém je i to, pokud jsou nahuštěny více, než je doporučeno.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Čistota vozu

Zvláště u těch lidí, kteří mají auto jenom jako dopravní prostředek z bodu A do bodu B se čistota až tak moc neřeší. A to je také velká chyba. Čím více nečistot na karoserii, tím auto nejenom hůře vypadá, ale tím vyšší je riziko vzniku koroze. Na tu má vliv nejenom tolik známá sůl v zimním období, ale je to také mnoho nečistot z provozu, které mohou taktéž obsahovat různé agresivní látky.

Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články