Vozy SUV jsou poslední roky velmi populární. I tento segment prochází vývojem a z doby, kdy byly populární velká auta, se dostáváme do doby, kdy se i tato kategorie spíše zmenšuje a vznikají auta označená jako crossovery. A právě u nich už můžeme vidět na střechu, která musí mnohé překvapit. To proto, že střecha těchto vozidel není hladká, ale má různé prolisy a vlnky. Zajímalo vás někdy, proč tomu tak je? Vysvětlení máme. A je jich několik.
Důraz na bezpečnost
Důvodem tvarování střechy je to, že v daných vlnkách a prolisech mohou být umístěny různé výztuže, které se pozitivně podepisují na celkové tuhosti karoserie. Takto tvarovaná střecha může v případě nehody zajistit mnohem lepší chování celé karoserie a tak minimalizovat následně nehod. Jeden důvod je tedy jasný – bezpečnost při nehodách.
Zvýšení nosnosti
Díky tomu, že střecha není jenom z jednoho kusu plechu, ale že v ní jsou i různé výztuže, které mírně mění její design, je také proto, že se tímto způsobem může zvýšit i celková nosnost střechy. Není nic výjimečného, že na silnicích potkáváme řadu SUV s velkými střešními boxy, které jsou plné různých zavazadel. A právě díky tvaru střechy je možné naložit do nich více, než u aut se střechou hladkou.
Zlepšení aerodynamiky
Pod slovem aerodynamika si nemusíme vždy představit jenom to, jak velký odpor vzduchu auto má. Obtékání vzduchu kolem vozu během jízdy má vliv třeba i na hlučnost, ale i na svištění vzduchu, který kolem auta proudí. Reliéfy v oblasti střechy tak mohou pomáhat měnit aerodynamické vlastnosti vozu tak, aby jízda byla, pokud jde o hluk, mnohem komfortnější a vzduch byl směřován tak, jak je to optimální.
Podpora designu
Jedním z důvodů takových střech u SUV, ale v tomto případě nejenom u nich, může být i snaha zlepšit design takového vozu. Zkrátka se odlišit. U velkých SUV, kde na střechu nevidíme, to může být celkem zbytečné. Ale u takzvaných crossoverů to může být běžná věc.